3.04.2013

Motor Çalışıyor

Başlıkta dediğim gibi, motor çalışıyor, inşallah nazar değmez de devam ederiz.

Önümüzde orta vadede bir transfer var. Kışladığımız Göbün'deki tesisin sahibi Muammer'e ne zamana kadar kalabileceğimizi sorduğumuzda, "-Mayıs ayında bizde hareket başlar" demişti. Göz açıp kapayıncaya kadar da Mayıs geldi çattı. Benim planım Mayıs'ın ilk hafta sonu tekneyi Didim'e transfer etmek. Şartlar müsait olursa, günde ortalama 40 mil yol ile Bozukkale ve Knidos'da konaklayarak 3. günde Didim'de olmayı  planlıyoruz.
Bir ara düşünmüştüm acaba tekneyi karaya alma işini Göcek'de mi halletsem diye. MarinTürk Göcek'den bir haftalık karalama ve çekme/atma fiyat talebinde bulundum. Teknenin metrekaresi 14Eur ya gelen bir teklif verdiler, hemen eledim tabii ki. Aynı talebi YatMarin Marmaris'e de ilettim . Onlar daha pahalı bir fiyat verdiler bir hafta için. Böylece bu olasılık da elendi. Son olarak gideceğim Didim D-Marine teklifi götürdüm. Onlar da hemen hemen Göcek MarinTürk'ün fiyatını verdiler. Tam ne yapacağım diye düşünürken D-Marin'in ön bürosundaki görevli bayan "-Haziran ayında çekme/atma kampanyamız var"  haberini verdi. Hemen detayları sordum, yaklaşık metrekaremiz 9Eur ya gelince   "-Tamam" dedik. Yine ucuz değil ama kötünün iyisi.
Yapılacak epeyi bir iş var teknede. Akü Monitörü montajı ve Webasto kablolama kontrolünü Göcek'den yola çıkmadan yaptıracağım. Webasto kablolama ile bir sorunumuz olması ihtimali var. Cihazı çalıştırdığımızdan 15-20 saniye sonra "Düşük Voltaj Hatası" verip kendisini kapatıyor. Kablo kesitlerinin biraz ince olduğundan şüpheleniyoruz. Eğer öyle ise kablolar değişecek. Eğer kablolar yeterli ise akülere bir bakmak gerekecek. Bu işi ve akü monitörü montajını yola çıkmadan Göcek'de yaptırmayı planlıyorum.
Şimdi sırada Didim'de iyi ustalar bulmak var. Orada da kimseyi tanımıyorum maalesef. Solar panelin nihai yerine oturtulması, teknenin zehirli boyasının atılması v.s işleri Didim'e bırakacağız mecburen. Tekneden uzak olmanın dezavantajlarından birisi de bu. İstanbul'da olsam şimdi bu işlerin çoğunu organize edip bitirmiştim bile. Ama gurbet ellerde tekneyi formda tutmaya çalışmak, daha çok çaba istiyor.
Havalar sıcaklayıp, "Kasım 150" de gelince insanın artık kendini denizlere atası geliyor. Bakalım bu sene bize neler getirecek...

4 yorum:

Mali dedi ki...

Haydi hayırlısı..Bu yaz Didim'de mi olacak Talya? Güllük ve Gökova körfezi gezilecek o zaman. Şimdiden iyi bir yaz olması dileğiyle..Pruva neta..

Mali

Onur Koçoğlu dedi ki...

Merhabalar,

Blogunuzu yeni keşfettim, ara vermeden zevkle okuyorum. Ellerinize sağlık, çok keyifli yazılar hazırlıyorsunuz. Bir grup arkadaşla denizciliğe yeni adım attık sayılır. Aynı arkadaş grubu ile Didimde yazlıklarımız var. Oralar biraz bizim çöplüğümüz sayılır :) Temmuz sonu yine oralarda olacağız. Eğer denk gelirsek tanışıp sahbet etmek isterim. Eğer Didim de bir ihtiyacınız olur ise memnuniyetle yardımcı olmaya çalışırım.

Saygılar

Taner dedi ki...

Mehmet Ali'cim çok teşekkürler iyi dileklerin için.

TANER

Taner dedi ki...

Onur bey,

Çok teşekkürler.
Ne zaman müsait olursanız, neyi merak ederseniz her zaman uğrayabilirsiniz.

Sevgiler,
TANER