27.02.2007

Talya'da son hazırlıklar

Bugün,benim için biraz zor bir gün oldu.Önce işyerime uğrayıp yapılması gerekenleri yoluna koydum.
Sonra Egeyat Sedat bey ile hesabımızı kapadık ve helalleştik.
Bana Özel Tekne Belgesi alabilmem için gerekli olan evrakları verdi.
Bugünkü en sıkıcı durumu, ÖTV yi öderken yaşadım.
Yasaya göre, ÖTV nin fatura kesildiği gün vergi dairesine yatması gerekiyormuş.
Aksi takdirde cezalı olarak tahsil ediliyormuş.
Ben vergi dairesine gittiğimde saat 14:30 du.
Tekne için ÖTV'yi tahsil etmek, vergi dairesinde çok sık karşılaşılan bir durum değil.
Bende konunun yabancısı olduğum için işlemler biraz uzadı.
Saat 16:00 da vezneler kapandığı için bu durum bende bayağı stres yarattı.
Fakat gerçek şu ki, vergi daireleride eski vergi daireleri değil.
Memurlar daha yardımcı ve güler yüzlü.
Neyse saat 15:35 gibi ÖTV mi ödeyip oradan ayrıldım.
Bu arada söylemem gerek, hala Ataköy Marina'ya yelken açamadım.
Fakat, bugün ilk defa TALYA ile denize açılıp yelkenlerini bastık.
Egeyat Sedat bey,Murat bey (ilk 26 siparişini veren), Cengiz bey (3. siparişi veren)
ve ben dört kişi olarak Moda koyunda küçük bir deneme seferi yaptık.
Sonuç olarak, biz üç müşteri gerçekten iyi bir tekne aldığımız konusunda hemfikir olduk.
Artık, yola çıkmak için bir mani kalmadı.Teknenin tüm kontrolleri yapıldı, eksikler giderildi,
elden geçmesi gereken yerler düzeltildi, hesaplaşma bitti ve tekne artık benim.
Bugün son bir defa daha Fenerbahçe Marinada kalabilmek için başvuru yaptım, fakat doluluk
yüzünden bunun şimdilik mümkün olmadığını söylediler.
Yarın kısmetse saat 12:00-13:00 arası Ataköy Marinaya yola çıkıyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Trr abi, sana güzel Bakırköy'ümüzde hoş ve keyifli yıllar diliyorum.
Umarım en yakın zamanda ait olduğun Kalamış'a dönersin.
Sevgiler...

Adım sende saklı, sen anladın:))