29.07.2007

Talya'da Ufak Tefek Bakımlar

Herşeyden önce, Fenerbahçe Marina'ya geldikten sonra birçok şeyin daha farklılaştığını söylemem gerek. Çok güzel komşuluk ilişkileri, sosyal canlılık, ev ve marina arasında gidiş gelişte en az bir saat fark v.s.. ayrıca sancak usturmaça komşum Bengül teknesi, sevgili Cengiz Göl ile yapılan yemeli içmeli muhabbetler. Bu arada, Sevgili Mehmet Çömlekçi ile de karşılıklı geldik, ama kendisini görmek kısmet olmadı. Ayrıca bütün GezginKorsan tayfası ile de komşu olduk. Henüz GezginKorsan etkinliklerine katılma fırsatım olmadı ama en kısa zamanda inşallah.

Talya'nın motorla seyrinde yol kaybı hissetmiştim. Geçen Cumartesi Kınalıada'da yüzme molası verdiğimizde benim dalış kıyafetleri, palet, şnorkel v.s. ile daldım. Hakikaten pervane ve saildrive kuyruğu çok yoğun şekilde kekamozlanmıştı. Yaklaşık 30 dakikalık bir çalışmadan sonra, sert plastik bir fırça ile hepsini temizledim. Teknenin yolundaki fark hemen belli oldu. Bana, kekamozları temizlemek için Scotchbrite sünger bezle silip temizleyebileceğim söylenmişti. Fakat mümkün değil. Ben, kısa telli Banat fırça ile, çoğu zamanda plastikle kazıyarak temizliği yaptım. Ayrıca bu hafta tiklere önce ahşap zımparası ile hafifçe zımparalayıp sonra tikyağı sürdüm. Fabrikadan ilk çıktığı günkü gibi tertemiz oldu. Resimlerde önceki ve sonraki hallerini görebilirsiniz. Birde bumba örtüsünün resimlerini ilave ettim. Belki işine yarayan olabilir.

Bu hafta hem Cumartesi hemde Pazar günü ailece ve misafirlerimizle denizdeydik. Hava biraz sert olmasına rağmen, camadan ve gerekli önlemler alınınca çok keyifli yelken yapmaya olanak sağlıyordu. Genelde Kınalı veya Burgaz'a giderken motorsuz, anayelken camadanlı (5 hava ve üstünde), ortalama 5 knot gibi, 45 dakikada Kınalı'yı buluyoruz. Dönerken de, ya orsa ya da dar apaz ile biraz daha sert koşullarda bazen motor takviyesi ile, tekneyi 15-20 dereceden fazla yatırmamaya çalışarak keyifli bir şekilde seyirlerimizi tamamlıyoruz.

Genelde bizle beraber çocuklar ve yelkene ilk kez binenler olduğu için kimseyi ürkütmemeye çalışıyorum.

Bu hafta perşembe günü kısmetse Göceğe uçuyoruz. Cumartesi günü E.G.G yatçılıktan teknemizi 1 haftalığına teslim alıyoruz. Teknemiz bir, Sun Odyssey 37. Bu bana bir karşılaştırma yapma fırsatı da verecek. Şu ana kadar teknem için hiç "keşke bir metre daha uzun olsaydı" demedim. Bakalım bu seyahetten sonra fikrim değişecek mi ?
Talya'da Tik Parlatma

Adsız dedi ki...

Bence daha büyük tekne kullanmak hoşunuza gidecektir. Normal bir seyirde 6-7 knot yapmak hoş oluyor. Bizde 40" feet tekne kiralayınca farkı gördük.

M. Ali BARUT

bir solukda okudum devamını bekliyorum :). Hafta sonu istanbuldaydım. İlk kez adalara gitdim Hayatımda görmediğim kadar çok seyir halinde yelkenli gördüm. Bence ist . Yelken için çok uygun. 15 yaşimdan beri motorlu tekne kulanıyorum 15 seneyi geçdi . Ama sanırım yelken keyfi başka. Acaba şimdilik bir pirat alıp kendimi ve eşimi Yelken konusunda gelişdirmeye başlasammı diye ciddi ciddi düşünmeye başladım.
roketsan@tnn.net

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Uzun zamandır yazılarınızı ve sizi takip ediyorum. Hatta belki oradasınızdır diye 1 -2 saat evvel teknenizin yanına gittim, belki görür de tanışırız diye .. Aslında kendi ufak teknemi sattım ve sizin bu içten ve karşılıksız yazılarınız sayesinde Ege26 almaya karar verebilirim. Geçenlerde komşunuz Cengiz Bey ile tanıştım. Acaba bana tekne hakkında yorumlarınızı gönderebilirmisiniz. Gerçekten çok mutlu edersiniz. Mail; ozbatur@hotmail.com - Tel; 0555 533 85 86

Selam İsmim Selçuk Şahin benaslında bir dostumu yani Cengiz abimi arar iken size ulaştım.Google da cengiz+göl diyince sizin sayafa çıktı ve çok güzel paylaşımlarınızı okuma fırsatı buldum.Cengiz abi sanım en sonunda tekneyi yapmış Bengül hanımında ismini vermiş çok hoş:)Cengiz abiye ulaşmaya çalıştım ancak bende olan 05326259874 nolu telefonundan ulaşamadım benim telefonum 0532 774 42 24 kendisine ulalaşır iseniz Ekincik tatilinden tanıştığınız Selçuk ve Didem derseniz bizi çok mutlu edersiniz şimdiden teşekkürler.. Selçuk Şahin.