17.07.2007

Teknik Konular

Geçtiğimiz haftalarda motorun dijital göstergesine baktığımda, kullanım saatinin 72 yi gösterdiğini farkettim.
Malum, motor yeni oduğu için 50 saatte ilk bakımının yapılması gerekiyor. Yanmar'ın Türkiye mümessili Denpar'ı arayıp kime yaptırabileceğimi sordum. Kendileri için iş yapan birkaç kişi ve firmanın adını verdiler. Bende bunların arasndan Selahattin ustayı seçtim. Kendisi ile hiç tanışmamıştım fakat işinde çok iyi olduğunu ve diğerlerinden de daha pahalı olduğunu biliyordum. Aynen bildiğim gibi çıktı. Selahattin usta, aşağı yarışına gideceği için son günün akşamı sözleştik. Çok titiz bir şekilde, bembeyaz örtüleri teknenin içine yayarak temiz bir iş yaptı. Sonra kendince motor ve depo bağlantısında gördüğü eksiklikleri defterine not aldı. Bundan başka bana faydası olacak birkaç konuyu da öğrenme fırsatım oldu. Mesela, hava yapan sistemden havanın nasıl atılacağı gibi. Birde, impeller gibi önemli fakat eksik yedek motor malzemem vardı. Onları da Selahattin usta'dan aldım. Sonunda biraz yüklüce bir rakam ödeyerek işi bitirdik. Olsun içim rahat. Bu işleri tam kavrayınca ileride kendim yapacağım zaten.
Bu arada son 1 aydır teknenin motorla giderken yolunda 1 knotluk düşme oldu. Bunu da Selahattin usta ile konuştuğumda teknenin belli yerlerini özellikle de Saildrive kuyruğu ve pervanenin kekamozlanmış olabileceğini söyledi. Aslında ben adadyken dalıp teknenin altına bakmıştım fakat teknenin gövdesinde ince tabaka yosunlanmadan başka birşey yoktu. Onuda çok önemsememiştim. Fakat pervaneye bakmamıştım. Bu hafta daldığımda gerçekten Saildrive kuyruğu ve pervanenin kekamozlandığını gördüm. Yanımda dalış kıyafetim ve ağırlıklar olmadığı için temizleme çalışmalarım sonuç vermedi. Bu hafta kıyafetleri tekneye götürüp iyi bir temizlik yapmayı düşünüyorum.
Bu arada ırgatım bozuldu. Bir arkadaşım teknede en çok arıza çıkaran elemanın ırgat oduğunu söylemişti gerçekten haklıymış. Şu anda up-down düğmesi ırgatı çalıştırmıyor. Sigorta kontrol edildi, bağlantı kontrol edildi. Problem sanki ırgattaymış gibi görünüyor. Tabi yeni olduğu için ırgatın garantisi var. Satıcısı ile görüştüğümde "ben bir elektrikçi yollayayım, eğer tesisatınızda bir arıza çıkarsa siz işçiliği ödeyin, yok eğer ırgatta sorun varsa ırgatı değiştireceğim" dedi, bende kabul ettim.
Bu arada ben çapayı elle atıp elle topluyorum.Çapamın ağırlığı 12 kg. Aslında zinciri toplamak çok problem olmuyor, fakat zinciri topladıktan sonra ırgatın deliğinden zincir kutusuna tekrar sağmak bayağı problem oluyor.
Raymarin ST40 tridata da bir problem vardı. Teknenin hızını kafasına göre bazen gösteriyor bazende göstermiyordu. Bunun da tekne altındaki sensörünü çıkarıp kekamozlarından temizledim, sonrasında gayet iyi çalışmaya başladı. Hayret, teknenin suya indiği Şubat ayından beri neredeyse haftada iki gün hareket halinde denizdeyim, buna rağmen kekamozlanma oluyor. Buda Ataköy marinadaki suyun (ne kadar temiz !!) olduğunu gösteriyor sanırım.

Hiç yorum yok: