2.06.2008

Yassıada Balıkçiftliği


Bu Cumartesi, bizim familya ve Kenan' lar olmak üzere Sivriada'ya kaçtık. Etrafta sadece birkaç tekne vardı. Yemeklerimizi pişirdik, oturduk, yedik, sohbet ettik ve döndük. Sivri'ye gitmeden de Yassıada'nın etrafını bir döndük. Bana çok ilginç gelen birşeye rastladım. Yassı'nın doğusunda yeni bir balık çiftliğinin var olduğunu biliyor muydunuz?

Talya' nın karaya alınmasından sonra üst üste birçok konuya el attım. Bunlar sırası ile, zehirli boya ile karinanın temizlenmesi, motorun bakımının yapılıp, yağ, mazot, hava filtrelerinin ve impellerin değişimi. Teknenin su kaçıran tuvalet pompasının Lalizas tarafından ücretsiz yenisi ile değiştirilmesi ( garanti süresi içinde ). Anayelken ıskota sistemini çok faydalı bir yenisi ile değiştirme. Tüm bu yapılanlardan sonra Talya uzun yol Midilli seyahatine hazır hale geldi. Yunan bayrağı ve sarı karantina bayrakları da alındı.

Aslında tecrübenin deniz yaşamında ne kadar önemli olduğunu yaşayarak görüyorum. Geçen sene yelken konusunda zorlandığım bir çok konuda büyük gelişme kaydediyorum. Yine geçen sene yapmaya çekindiğim ya da yapmakta başarılı olmadığım birçok nokta bu sene tereyağdan kıl çeker gibi gerçekleşiyor. Tabii bunda yaz-kış denizde olmanın payı büyük.

Talya'nın orsası da hiç fena değil hani. Bu gün 11knot havada 6 knotu gördük. Talya'nın gövde hızı 6,54 knot. Kısaca kızımdan da gayet memnunum. O da bende Ege'ye çıkmaya hazırız. Hem fiziken hem de mental olarak.

Kuzey Ege gezimizi şu şekilde planlıyoruz: Perşembe günü sabah 04:00 da Fenerbahçe'den avara olunacak. Mürettebat ben, Mehmet,Alper ve Cüneyt. Herkes yelken konusunda deneyimli. Marmara Ereğlisine kadar saçakaltı oradan Marmara adasına geçiş. Ertesi gün Marmara adası-Çanakkale planlıyoruz. Oradan Bozcaada ve Midilli sonunda Ayvalık' avarış. Tekneyi bir müddet Ayvalık' da bırakma ve yeni mürettebatla tekrar aynı rotadan İstanbul'a geliş.

6 yorum:

Mert Ozbatur dedi ki...

Ben sizden daha fazla heyecanlandım, umarım hayırlısı ile gider, hayırlısı ile gelirsiniz. İyi seyirler.. Sizden öğrenmem gereken çok şey olacak..
Bu arada benim de tuvalet pompası kaçırıyor. )


Selamlar..
Mert

Taner dedi ki...

Mert bey merhaba,

Hemen Lalizas'dan Derya hanımı arayın. Bengül ve Talya teknelerinde yapılan değişimden bahsedin. Kendinizde de aynı problemin olduğunu söyleyin.
Yanlız tuvalet değişimi bayağı kötü bir iş haberiniz olsun.

TANER

Mali dedi ki...

Merhaba,
Bloğunuzu her hafta takip ediyorum.Elinize sağlık..Birşey dikkatimi çekti..Sivriada'da fotografta görülen diğer tekne gibi kıçtan kara yapmamışsınız..iskeleden aborda olmuşsunuz..Daha önce gönderdiğiniz resimlerde de genelde aborda oluyorsunuz..Bu bir tercih mi? Yoksa tesadüf mü?

Midilli yazılarınızı da sabırsızlıkla bekliyorum..İyi günler

Mehmet Ali BARUT

Mert Ozbatur dedi ki...

Taner Bey,

Hakikaten teşekkürler.. Hemen Derya hnm' ı aradım ve Cuma günü pompayı gönderiyor. Acaba siz Sedat Bey lere mi değiştirttiniz pompayı ? Bayağı kötü bir iş derken pis su deposunu boşaltsam da kötü bir iş mi ? Gözümü korkutmayın )

Taner dedi ki...

Mehmet Ali bey,

Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.
Dikkatinizi çeken nokta doğrudur. Bir yere yanaşırken önce aborda olup olamayacağıma bakarım. Eğer yer darsa, giremeyecek gibiysem kıçtan kara olurum. Aborda olmak daha kolaydır ve daha az iş gerektirir, hemde inmek binmek daha kolaydır.

Selamlar,
TANER

Taner dedi ki...

Mert bey,

Rica ederim, teşekküre değmez. Sizin tuvaleti söküp takmanız, depoyu boşaltmış olsanız bile kolay olmayacaktır. Zira pis bir iş. Valla benim pompa geldiğinde Enver oradaydı ama o da söylene söylene taktı.

Selamlar,
TANER