17.11.2008

D.D.G Katılım


Saat sabah 7:00 yataktan güç bela kalktım. Biraz geç yattığımdan uykuyu tam alamamıştım. Hemen hazırlık, traş duş v.s. 7:30 da kapının önündeyim. Cüneyt'i bekliyorum. O da beş dakika içinde hazır oldu. Kenan ile marinada buluşacağız. 7:45 gibi yola çıktık. Tam giderken trafik durdu. Malum sabah trafiği. Neyse, dur kalk falan 8:15 gibi marinaya vardık. Bende bir telaş, acaba ön organizasyonu kaçırdım mı diye.. Ön organizasyon dediğim bu işi organize eden ilaç firması tüm katılımcılara kumanya, mavi polar montlar, şapka, bayrak v.s. gibi bir sürü şey dağıttı. Tabi bunları alamadan organizasona katılmak olmazdı. Bendeki telaş ondan.

Tam Fenerbahçe marinanın kapısına geldiğimizde baktım bizim tüm grup oradalar. Kumanya v.s. nin henüz dağıtımı yapılıyor. Biz de payımıza düşeni aldık. Sonrasında dooğru tekneye.

Bu arada bir parantez açmalıyım. Ben de diabetli olduğum için organizasyon benim için daha anlamlı. Bunu organizatör firma ile de görüşmüştüm. Tabii bu durum onlara da çok değişik geldi. Bizim TALYA'ya da fotoğraf ve video çekimleri için basından arkadaşlar ilave oldular. Olduk 5 kişi. Yol boyunca bu arkadaşlar fotoğraf ve video çekimleri yaptılar. Bizde konuyla ilgili röportaj verdik. Kendimizi, diabet geçmişimizi, diabet ve yelken ilişkisini v.s. anlattık. Bu arada, tanıtım toplantısında organizasyonu yapan firmanın temsilcisi bayana "-Eğer ileride bir dünya seyahati yapmak istersem, bana sponsor olur musunuz ?" sorum, belli ölçüde olumlu yanıtlandı. Daha seyahate başlamadan sponsor işini kısmen hallettik. Bu da bizim avantajımız.

16 tekne bir saatlik kısa bir yolculuktan sonra Çırağan Sarayı önünde buluştu. Planlandığı gibi gruptaki büyük 3 tekne, Kuzey yönünde devasa gemi dubasına bağlandılar. Hemen onların yanlarına da bizler aborda olduk. Tekneler baştan aldıkları halatları kasıp, kıç halatlarını gevşettiler. Kısmen bir yuvarlak oluştu. En son Kechi teknesinin Güney yönünden çembere ilave olup ileri yol vermesi ile yuvarlak istediğimiz şekle geldi. Burada en büyük risk, boğazdan inecek veya çıkacak büyük gemilerin veya motorların yartabileceği dalgalar. Bu da kısmen önlenmişti. Aldığımız duyumlara göre boğaz trafiği kısa bir süreliğine bu organizasyon için durdurulmuştu. Hakikaten organizasyon süresince inen veya çıkan gemi olmadı. Orta boy tekneler ise bir Sahil Güvenlik botu tarafından uyarılıp hız kesmeleri sağlandı. Tek bir istisna oldu, o da yukarıdan aşağı hızla inen bir hücumbot. Bu hücumbotun yarattığı dalgalar, sakin sakin çemberde pozisyon alan tekneleri birden karıştırdı. Koçboynuzu çatırtılarına halat gıcırtıları karıştı. Ortaklık bir anda karmakarışık oldu. En çok da bizim F6 komşumuz Ayna ve Kechi tekneleri etkilendi. İki teknenin direkleri de birbirlerine iki üç kez tokuştu. Ayna'nın rüzgar gülü ve demir ışıkları kırıldı. Allahtan direkler birbirine geçip takılmadı. Öylesi bir durum hakikaten kötü olurdu.

Bizim halkayı yukarıdan görüntüleyecek helikopterin havalanması biraz zaman aldı. Bu da haklı olarak tekne sahiplerinin tepkisine sebep oldu. Çünkü kalma süresi ne kadar artarsa risk de o kadar artıyordu.
Sonunda helikopter havalandı, çekimler tamamlandı, bizlerde herhangi bir hasara veya ziyana uğramadan mutlu bir şekilde etkinliği tamamladık.

Katılımcıların çektiği fotoğraflar:

2 yorum:

Mali dedi ki...

Merhaba Taner Bey,

Haber 24 te bu etkinliğin haberi yapıldı. Sanıyorum bu video kullanıldı. Fakat benim seyrettiğim videoda Talya'nın seyir halinde 2-3 sn'lik görüntüsü vardı. Burada göremedim.

Taner dedi ki...

Mehmet Ali bey,

Haber 24 deki videoyu bende izledim ama başından değil. O yüzden TALYA'yı göremedim.
Sanırım KECHI teknesinde de başka bir kameraman vardı. Talya'daki değil oradaki görüntüleri kullanmışlar.
Organizasyon komitesi tüm görüntüleri kapsayan bir DVD'yi bize verecek. Oradan malzeme çıkartabilirsem video olarak bloga eklerim.

Selamlar,
TANER