1.02.2009

Gezgin Korsan Yarışı

Biz Gezgin Korsanlar 31/01/2008 Cumartesi günü, toplam 30 a yakın tekne denize çıkıp yarıştık. Nefis bir gündü. Kışın ortasındaki soğuk bir Şubat günü için katılımda gayet yüksekti.

Sabah heyecanla marinaya geldim. Komşum Cengiz Göl ile beraber yarışmaya karar vermiştik. Daha sonra bize teknesiz Korsanlardan Betül hanım da katıldı. Marinada hazırlıkları yaparken baktık sevgili Can Buluman' da Poyraz teknesi ile çıkacak yanında da mürettebat yok, bize katılmasını rica ettik. Böylece olduk dört kişi.

Kalamış koyuna çıktık, yelkenleri bastık. Aşağı yukarı volta atmaya başladık. Komodor teknesi De Luxe den işaret verilmesini bekliyoruz. Saat 10:00 da işaret geldi ve Burgaz'a doğru pruvamızı çevirdik. Rüzgarı arkadan alıyoruz. Can, ayı bacağı seyrine geçmemizi önerdi. Teknede bulunan kakıçı gönder niyetine sırayla Can, ben ve Cengiz tuttuk. Talya' da ayı bacağı seyrinde marifetini gösterip 5 - 5,5 knot hızla kafilenin başına doğru yöneldi. ( Tabii bu seyir bana, bir gönder edinmek gerekliliğini gösterdi )

Burgaz' ı döndük ve Fenerbahçeye doğru yollandık. Yaklaşık seyir 5 saat sürdü. Talya yarışı 10. lukla bitirdi. Hava buz gibiydi ama hepimiz çok keyif aldık. Yarış sonrası Cengiz' in teknesinde sıcak çay ve Betül hanımın annesinin yaptığı börekler keyfimize keyif kattı.

Yarış sonuçlarına buradan ulaşabilirsiniz.