6.04.2009

Verimli Hafta

Bu hafta yelken yapmak açısından çok dolu geçti. Cuma günü saat 15:30 gibi iş yerimde rutin gidişatı kontrol ederken sevgili Engin aradı. Biraz hoşbeşten sonra konu yelkene geldi. Cuma günü de hava harika, güneşli ve sağlam kuzeydoğu rüzgarlı. Yani tam yelken havası. Tabii ortam böyle olunca bizim muhabbetin sonu da denize çıkmaya geldi. Saat 16:00 gibi marinadaydım. Engin' de az sonra geldi. Hemen açıldık.
Bu arada birkaç gün önce UK-Yelken'e, anyelken de ikinci camadan matafyonlarını açmalarını rica ettim. Sağ olsunlar iki günde getirdiler. Talya' nın bumbası bayağı uzun olduğu için anayelken alanı da büyük. Bazı çok sert havalarda ikinci camadan lazım olabilir. Gerçi şimdiye kadar olmadı ama bundan sonra ne olacağı belli olmaz. Malum senede bir iki kere uzun yol gidiyoruz.
Marinadan anayelken camadanlı olarak çıktık. Az sonra cenovayı da iki-üç tur sarılı olarak açtık.
Hava bayağı estiği için Talya hemen hızlandı. Altının boya zamanı falan gelmesine rağmen 6-6,5 knot hızlarla tam 3 saat yelken yaptık. Rüzgar sağanaklarda 23-25 knotları buluyordu. Özellikle Boğazın ağzının altında, yani Haydarpaşa önlerinde bayağı sertliyordu. Malum Boğaz havayı sıkıştırıp güneye doğru basıyor.
Bu arada benim el yapımı içecek askıları da rüştünü ispatladı. O havada puntellere astığımız biralar hiç dökülmeden seyir boyunca asılı kaldıkları yerde durdular. Sanırım bu askıların resmini bloga koymamıştım. Onuda ilave edeyim.
Seyir bittip marinaya döndüğümüzde keyfimize diyecek yoktu.
Ertesi gün de hava aynı düzende esmeye devam etti. Yine sabah 11:00 gibi marina da oldum. Bu sefer Talya yerine Ekim teknesi ile çıktık. Can, Cengiz ve ben. Yine anayelken 1. camadanda. Harika bir seyir oldu. Bol sohbet, bol yelken.
Sonrasında Pazar günü yapılacak Sivriada gezisi için tekneyi hazırladım. Sevgili Can 'da bana ayıbacağı seyrinde denemem için gönderini verdi sağolsun. Pazar günü için tüm hazırlıkları yaptım. Tuvalet mutfak ve diğer bölgeler temizlendi. Hanım, ufaklık ve Enginler ile birlikte çıkmayı planlıyorduk. "-duk" diyorum çünkü olmadı. Türlü problemler başımıza geldiği için Sivri gezisine katılamadık. Arzu da, bizim hanım da gezi için yiyecek hazırlığı yapmışlardı. Saat 15:00 gibi TALYA' da buluşup denize çıkamadan onları tükettik. Bu bile hiç yoktan iyiydi.
Şimdi yine karaya alma ve zehirli zamanı geliyor. Bir ara marina ön büro ile konuşmam lazım. Bakalım sıra var mı ? Ne çabuk geçti bir sene anlamadım. Sanki daha dün karaya çıkmıştık.