26.11.2009

Yine Burgaz

Yine önceki yazılarımıza dönelim. O hafta bir de Gezgin Korsan arkadaşlarla Burgaz Antigoni seyri yaptık. Özellikle bizim doktor Mehmet alem kişilik. Her konunun üzerin hiç yılgınlık yapmadan hallederiz diye gitmesi takdire değer.
Mehmet bu sene LOTUS'u Kalamış marinadan aldı. Artık yeni yeri Bebek. Mehmet'in Bebek'e ulaşımı da, Fenerbahçe'ye gelmesinden çok daha kolay. Gerçi ilk duyumlara göre LOTUS boğazın akan sularında sanki seyirde imiş gibi sallanıyormuş. Ee, altından neredeyse 3-4knot hızla akıntı geçiyor. O kadar olacak tabii.
Derken Mehmet herhalde bunaldı. Çünkü boğazda açılıp, hemen yelken yapma imkanı maalesef yok. En az 1,5 saat yol yapmak gerekiyor. Gezgin korsan forumda Mehmet'den bir davet "-Ya Lotus ile Kuzeye Anadolu hisarına, ya da adalara gidelim." diye. Ee, dedik ya denize çıkamamış olmanın sıkıntısı yazıya da yansımış.
"-Boşver boğazı gel TALYA'ya doğru Burgaz yapalım." dedim. Hemen programı yaptı. Saat 17:30 gibi marinada buluşup hemen açılırız dedik. Tam saatinde Erol abi, ben, Ömer, Mehmet, Hakan ve Murat'la yola koyulduk.
Gırgır, şamata 1,5 saatte yerimize bağlandık. Antigoni'nin sahibi Ercan beyin sıcak karşılaması ile yerlerimize geçtik ve geç saatlere kadar kaynattık.
Dönüşte baktık ki İstanbul gecenin karanlığında tamamen kaybolmuş gitmiş. Sebep sis. Sis dediysem öyle çok yoğun , koyu sis değil. Ama adaların oradan İstanbul'u göremiyorsunuz, öyle. Hele bir de yakamoz var ki, daha önce görmemiş olanlar mutlaka görmeli. Talya'nın pervane suyu, simsiyah gecede yemyeşil parlıyor. Teknenin yardığı sular ışıl ışıl sağa sola savruluyor. Doyumsuz bir manzara. Gece yarısından sonra marinaya döndük, yine doyumsuz bir gece yaşattı bize teknemiz.