20.03.2010

Karaya Çıktık

Cengiz teknenin önünde


Bu sene biraz erken davranıp Talya'yı karaya aldım. Sezon başladığında boyama yapan ustalar işi çok şişiriyorlar. Ortalık sakinken sindire sindire zehirli boya işini halledelim dedim. Tekne karaya alındığında su hattı çizgisinin bir karış altları kekamozlu çıktı. Teknenin alt taraflarında kayda değer bir problem yok. Buna rağmen zehirli boyayı değiştirmeye karar verdim. Geçen seneler Moravia kullanmıştım. Bu sene yerli üretim olan Teknomarin'i denedim. Bakalım sonuç nasıl olacak?
Pervaneye ve saildrive kuyruğuna sürdüğüm International marka özel pervane şaft zehirlisini bu sene üçüncü defa kullanıyorum. Gerçekten çok memnunum. Pervane'de en ufak bir kekamoz oluşumu yoktu. Zaten teknenin motor hızından da belli oluyordu.
Geçen sene dümen palasının üzerine taktığım tutyalar yarıdan fazla erimişti. İyi ki takmışım yoksa palanın üzerindeki paslanmaz vidalar yine eriyecekti. Demek ki benim marinada bulunduğum yerde bir kaçak akım var. Ben karadan elektrik almadığımı göre böyle olması kuvvetle muhtemel.
Bu sene yine aynı tutyaları koydum. İşin enteresan tarafı pervanenin arkasındaki büyük tutyada herhangi bir deformasyon yok.
Bu seferki boya ve diğer uygulamalar geçen senelere göre daha çok içime sindi.
Bakalım ilerleyen zamanda sonuçları göreceğiz.

Hiç yorum yok: