23.07.2010

Araya Konu Sıkıştırma -Yalova-

Gulet konusunu buraya yazmadan önce, geçen hafta yaptığımız hafta sonu gezisinin bir değerlendirmesini yapayım dedim. Gezginkorsan'lara düşen mesajda, Setur marina'dan gelen bir davet vardı. Yalova Setur Marina'nın yapımı bitmiş. Gezginkorsan'ları hafta sonu için Yalova'ya davet ediyorlar. Biz de daveti geri çevirmedik. Yaklaşık on tekne Cumartesi günü Yalova yolunda olmak için sözleştik.
Cumartesi sabahı saat 11:00 gibi, Ömer Kırcal, Erol Şar ve ben Talya' nın bembeyaz yelkenlerini Yalova Marina önlerine kadar indirmemek üzere fora ettik. Poyraz yol boyunca hiç eksilmedi. Geniş apazdan kolayına seyirle 4,5 saatte Yalova'ya ulaştık. Yolda muhabbetimiz olağanüstü güzeldi. Yelkenler zaten trim edilmiş, Talya yolunu bilir gibi gidiyor. Kafayı sohbetten kaldırdığımızda Yalova önlerine gelmiştik. Sıcaktan bunalmış halde içeri yüzümü yıkamaya girdiğimde aynadan simsiyah marsık haline dönüştüğümü farkettim.
Marina da görevliler önceden çalışmışlar. Hangi teknenin nereye bağlanacağı belli. Hemen bizde gösterilen yere girdik. Erol abi de yol boyunca cayır cayır yanmış. Doğruca marinanın sularına bıraktı kendini. Ömer yapımına yardım ettiği, Hüsnü Helvacıoğlu'nun Kapapa adlı teknesini almaya gitti. Ben de iskelenin üzerine açtığım, kayınvalide hediyesi portatif iskemleler üstünde düşüncelere daldım. Bu arada diğer teknelerdeki mürettebat kendilerini marinanın sularında serinletti.
Marina'yı çok beğendim. Bizim Fenerbahçe Setur'dan sonra çiçek gibi geldi. Tuvaletler, duşlar tertemiz. Marina yetkililerinin ifadesine göre, Marmara'nın en ucuz marinası olacakmış. Bence dolana kadar öyle olacaktır.
Marmara'da insan kendine yakın fakat değişik albenili rotalar arıyor. Bunun en kuvvetli alternatifi Trilye rotası idi bu güne kadar. Poyrazköy de Boğaz'da seyir açısından hafta sonu için iyi bir alternatif.Buna bir de Yalova'yı eklemek gerekiyor. Rüzgar hem gelişte, hem de dönüşte çok müsait esiyor. (Poyraz ise) Bir kere 5 saat gidiş, beş saat de dönüş olmak üzere tüm yelken zevkinizi tatmin ediyorsunuz. Bir de Yalova'nın Cumartesi pazarından tekneyi doldurursanız keyfine doyulmaz. Ayrıca üstüne akşam kooperatifte balık ve mezelerle donatılmış güzel bir sofra donatırsanız (çok uygun fiyatla) , başka ne istenir bilmem. Termal kaplıcalarda banyo keyfini söylemiyorum bile.
Ertesi sabah Dogi teknesi Kerim'in Divan'da organize ettiği çok keyifli bir kahvaltı ettik. Adam başı 10 TL hesap verdik.
Dönüşte de rotayı Ömer'in yardımı ile Maltepe sahilden tuttuk. Ben genelde çakarlar ile adaların arasından geçerim. Bu rotayı yaptığım iyi oldu. Sahili seyredip seyir yapmak da ayrıca keyifli.
İstanbul'daki yatçılara Yalova rotasını mutlaka öneririm. Talya'nın bir günlük bağlanmasına Yalova Setur'da istenen ücret yaklaşık 40TL.
Bu gün Marina'nın resmi açılışını başbakan yapacaktı.

Yola çıkmadan Erol abi ve Ömer'in yardımları ile direğe çıktık ve patlayan radar reflektörümüzü yenisi ile değiştirdik.