23.08.2010

Gulet Gezimiz

Sonunda şu gulet ile ilgili yazıyı yazacak ve filmi yapacak motivasyonu buldum. Hadi bakalım, umarım bu motivasyonla devam ederiz.

Geçen sene KIWI'de Arzu ve Engin:
"-Seneye muhakkak bir gulet yapalım. Çok seveceksin." diyerek Ocak ayında S.NUR adlı gulete yer ayırtmamıza vesile oldular. Guletin sahibi Salih kaptan ile görüşüldü ve ödemenin bir kısmı o tarihte yapıldı. Ve bekleyiş başladı. Tabii bende bilinmeyene karşı bir endişe:
"-Acaba ne yapacağız; zaten beş yıldızlı tatili sevmem, bu da onun deniz versiyonu değil mi; kendime nasıl meşgale bulacağım; ben yelken basmak isterim arkadaş, tar tar motorla gidemem; "
diyerek uzayan bir endişe listesi. İşin kötü tarafı bu gulet işini gerçekleştirirsek, programa göre yelken kiralamak için zamanımız da kalmıyor. Yani gulet için yelkeni feda edeceğiz !
Başladım daha önce bu işi yapmış arkadaşlardan soruşturmaya, sorduğum kişi sayısı kadar farklı fikir var. "-Senin gibi adam orada sıkılır abi, yelken ile gulet kıyas bile kabul etmez, kaptan ve ekip iyi ise çok güzel olur, meşgale bulman lazım v.s. ..."
Neyse zamanı geldi S.Nur'a vasıl olduk. Vay anasını, yelkenden sonra dev gibi geldi bana. Ön, arka, orta, kocaman mekanlar. Orada anladım olayı. Bu farklı bir iş. Deniz üzerinde konfor, hizmet, güzel yemekler v.s. Tek korkum hanımı buna alıştırırsak yelkeni beğenmez. Ufaklık da öyle. Ne yapalım bir kere tamam dedik.
Sonra zaman geçti, ben de alıştım. Bir kere mürettebat harika. Kaptan, tekne sahibi, gemici, ahçı süper insanlar. Ne dersek iki etmiyorlar. "Yelken basalım, -Tamam. Şurada duralım, -Tamam. Şuraya gidelim, -Tamam." Yemekler derseniz harika. Biz alışverişi onlara bıraktık. Tekneye gelmeden her şey hazırdı. Bize alışveriş listesini verdiler, kontrol ettik onayladık. Tekneden indiğimizde hiç bir şey artmadı, hiç bir şeyin eksikliğini de hissetmedik.
Fikrimi sorarsanız, sorumluluk almadan önünüze gelen yemekler, beş çayları, pasta börekler ile de denizcilik yapmak harika. Tabii kaptan ve ekibinin uyumlu insanlar olması, ayrıca birlikte çıktığınız arkadaşlarınızın da uyumlu insanlar olması çok önemli.
Ben vakit geçirmek için bol bol daldım. Kaptan derseniz zaten balık sevdalısı, her yerde sepet bırakıp balık aldık. Yaklaşık tüm seyahat boyunca 30kg kadar balık tuttuk. Bol bol yüzüldü, oyunlar oynandı, geceleri yıldızların altında hep dışarıda yatıldı. Yani özetle her denizci fani bunu en azından bir kere denemeli.

Aşağıdaki video görsel olarak durumu özetliyor.

Hiç yorum yok: