14.11.2011

Zaman Geldi ve Geçti

Zaman su gibi akıyor valla. Daha dün gibi: "-Yahu şu bayram gelir mi acaba?" diyorduk. Geldi de geçti bile. Tam beş gün muhteşem bir havada, Göcek'de alışmaya çalıştık yeni hanımefendiye. O da bizi olanca misafirperverliği ile ağırladı. Çok memnun kaldık birbirimizden.
Sabah erken Dalaman uçuşumuz için kalktık. Uçak 6:30 da. Herşey proglamlandığı gibi gidince, saat 8:00 gibi Göcek transferi için arabamıza binmiştik. Bu 5 günlük seyahati site komşularımız olan King ailesi ile yapıyoruz. Onlarında SIRENA adında Oceanis43 bir yelkenli tekneleri var. Tam teknemizin bulunduğu, eski Port Göcek, yeni D Marine'e girerken Selahattin'den telefon geldi. Uçağı kaçırmışlar. Bir sonraki uçakla gelecekler. Bu durumda Cumartesi'yi marinada seyir yapmadan geçirmeye karar verdik. Neyse, saat 15:00 uçağına yer bulan Selahattin'ler saat 18:00 gibi marinada oldular. Bu arada biz, onlar gelene kadar alışveriş işini tamamladık. Güzel bir akşam yemeğinden sonra uykuya daldık. Hava sabahları 23-25 derece arasında değişiyordu. Gece ise bayağı serin. Yani iki mevsimi bir arada yaşıyoruz desem yeridir.
Toplam üç geceyi sırası ile Hamam, Göbün ve Taşyaka'da geçirdik. Buraların detaylarını yazmıyorum artık. Defalarca yazıldı çizildi çünkü. Fakat ilk olarak Kasım ayında geldiğim Göcek'i mevsim olarak çok beğendim. Çok ideal rüzgar şartları, sessiz sakin koylar beni gerçekten cezbetti. Bu arada Fethiye koyunda bayağı yüksek katılımlı yarışlara da denk geldik. Ee, tekneyi deniyoruz, performansını görmemiz lazım. Bunun içinde en iyi metod kıyaslama. Biz de öyle yaptık ve hariçden gazel okuyarak katıldık yarışa. Bayağı arkadan başladık fakat 40 dakika içinde bir çok tekneyi arkada bırakmıştık bile. Teknenin yelken performansı beni fazlası ile memnun etti. Motor seyrinde ise 1000-1300 devirler arasında, parmağın ıslak şarap kadehine sürüldüğünde çıkan ses gibi bir ses oluyor. Ve volümü bayağı yüksek. Bunun sonradan "singing propeller" olduğunu anladık. Zararsız bir şey. Tekne karaya alındığında küçük bir operasyonla çözülüyor. Konu ile ilgili bilgi almak isteyenler buraya bakabilirler. Ayrıca GezginKorsanda burada, burada ve burada konu ile ilgili yazışmalar olmuştu.
Gelelim teknenin konforuna. Alabanda mutfak, 2 tuvalet, geniş salon, 3 kamara hepsi bizim için ideal. Tam konuşup hanımla aradığımız özellikler. 41feet de biz büyüklükte ve yanında misafir ile gezenler için çok iyi bir seçim. Ayrıca EckerYachting'in tekneye çok iyi baktığını da söylemem lazım. Hanım tutturmuştu "-tekneye şunu alayım, bunu alayım" diye. "-Yahu herşey var teknede bir şeye gerek yok" diyordum ama tekneyi görene kadar ikna edememiştim. Kendisi de görünce bana hak verdi. Ayrıca tekne teknik donanım olarak oldukça dolu. Benim de bu sayede çok masraf etmeme gerek kalmayacak.
Böylece bu maceranın sonuna yaklaşıyoruz. Şimdi teknenin ödemesi tamamlanacak, bayrak değişecek ve Marmaris Yat Marin'e bağlanacak. Bundan sonrası ise yaptığımız gezileri yazmak olacak inşallah.

Adsız dedi ki...

Selametle; sağlıkla, keyifle kullanın. Selo'yla da cüsse testini yapmışsınız anlaşılan.

Sevgiler

Matay

Taner dedi ki...

Çok teşekkürler Matay'cım.
Tekneyi en zor şartlarda denedik. En zor şartlardan biri de Selo'ydu zaten (:

TANER

Lucky Luke dedi ki...

Sevgili Taner ve Talya,
Güle güle kullanın, teknenizin pruvası neta, rüzgarı her daim kolayına olsun.

Video çekimler süper, müzik süper...
Yeni Talya ise çok güzel..

Sevgiler
Reyhan & Eyüp

poyraz dedi ki...

Sevgili Taner,Yeni teknenizi keyif ve sağlıkla kullanın.Rüzgarınız bol olsun.
Böyle video çekmeyi de nerden öğrendin??
Süperdi..

selamlar

yusuf hara

Adsız dedi ki...

kurt'a sormuşlar ensen niye kalın demişki kendi işimi kendim görürüm.Transitlog Y 1 ve Y 2 nushalarından mevcut TÜRKİYE'YE GİRİŞTE Y 1 nüshaları doldurulur Türkiye'den çıkışta Y 2 nüshaları doldurulur.Y 1 doldurun internetten denizcilik müsteşarlığı sayfasına girerek ödeyeceğiniz harcı öğrenip bankadan yatırın(büyük bir ihtimal sizin harc ödemeyeceğini sanıyorum net tonajınız küçüktür,ödeme çıksa bile 10tl civarı birşey tutar)bundan sonraki iş liman başkanlığına gidip Y1 vermek onlar kontrol edip bir kopyasını alırlar sonra aynı işlem için sahil sıhhıye,pasaport polisi ve gümrüğe uğrayıp aynı işlemleri yaparak sizin yurda girişinizi tamamlar çıkış için ise Y 2 nüshaları aynı işlemler sahil sıhhiye hariç yapılır tabii pasaportlarınız eksiksiz ise.Gideceğiniz ülke örnek Yunanistan'a giriş limanına(gümrük ve pasaport işlemlerinin yapıldığı) vardığınızda ilk uğrayacağınız yer pasaport polisidir oda bir evrak düzenliyerek sizi liman başkanlığına gönderir yeniden yunanistan transitlok düzenler sizigümrük polisine yollar onlarda işlemleri yaparak sizin girişiniz tamamlar çıkışta aynı işlemler hangi çıkış limanında iseniz tekrar edilerek yapılan transitlok sizden alınır Bu işlemler anılan birimler birbirine yakın ise yarım saat bilemediniz kırkbeş dakikada biter NOT:son transitlok'unuzu daima saklayın maalesef bazen Türkiye'den çıkarken nezaman girdiğinizi sorarlar)