21.03.2013

Dizel Motor

Bloğu güncellemek konusunda kendi tarifimi şöyle yapmak isterim:
Aküleri zayıflamış, marş motoru basayım mı, basmayayım mı diye düşünen bir DİZEL MOTOR. Aynen öyle, çalışmaya (yazmaya) nazlanan dizel motor gibi hissediyorum kendimi. Kontağı çeviriyorum, biraz gıyy, gıyy yapıyor sonra stop... Aküler toparlasın diye bekliyorum, bir daha gıyy, gıyy yine yok. Bir başlasam yakıt bitene kadar hiç durmayacağım ama işte o ilk kalkış önemli. Sevgili Ömer Kırcal ve Mehmet Atay'ın aküyü şarj etme çabalarını da umarım boşa çıkarmam.
Neyse bir sürü değişiklik var aslında. Bir kere şunu soralım kendimize; Ne fark etti ? Yani tekneyi büyüttük, yerimizi değiştirdik, iyi mi oldu ? Verilecek tek cevap var, İYİ OLDU. Teknemizden uzağa düştük, ama şartlar öyle gerektiriyor. Tekneyi İstanbul'da tutmak ateş pahası, ayrıca hep aynı yerlere yaklaşık bir iki saatlik yollara 41 feet tekne ile gitmeninde hiçbir anlamı yok. Eğer İstanbul'da teknem olmasını arzu ediyor olsaydım mutlaka Eski TALYA (26) ile devam ederdim. Hem daha ekonomik, hem uzun yola da istenirse müsait, hem de İstanbul'da gidilecek rotalar, girilecek barınak ve limanlar için birebir.
Benden tekneyi satın alan sevgili Kamil Kurdoğlu'da geçtiğimiz günlerde TALYA'yı yeni sahibi Burak Yılmaz'a teslim etti. O da sağolsun teknenin ismini değiştirmeden devam etme kararı vermiş. Mutlaka o da teknenin üstüne birşeyler koyup kıymetini daha da arttracaktır. TALYA yine TALYA olarak kaldı anlayacağınız.
Gelelim bizim büyük TALYA'ya. Önceden yazdığım gibi Göcek Göbün (Kapı) koyunun sessiz sakin sularında yatıyor. Keyfi de çok yerinde gibi. Yanında  da yarenleri LOTUS ve BALUNA var. Biri Mehmet Erem'in diğeri de Mahir Günşıray'ın tekneleri. Beneteau, Jeanneau ve Bavaria. Her birinden bir tane bu güzelim koyu daha da süslü hale getiriyor.
Bu yılbaşında kalabalık bir ekip yılbaşını kutlamak üzere Göbün'de idi. Bizim TALYA'da Ömer ve Firuzan Kırcal vede Erol Şar'a emanet edildi. Tabii ne kadar Göcek olsa da mevsim kış. 220V elektriğimiz de yok. Peki bu ekip nasıl ısınacak ve nasıl kalacak teknede ? Bizim hanımın "-Ben de Mart, Nisan aylarında gittiğimde üşüyorum." yönünde beyanı, Firuzan'ın da aynı yönde hissettiğim endişesi ve benim içten gelen hassasiyetim!! sayesinde tekneye 5500'lük bir Webasto ısıtıcı takma kararı verdik. Yaptığım araştırmalarda en uygun cihazı Gebze Sanayi sitesinde bulunan İMKAR adlı firmada buldum. Sahibi Ahmet bey çok yardımcı oldu. Fiyat olarak da denizcilik camiasında aldığım fiyatlardan daha uygun bir fiyata edinmiş oldum. Ömer'de montajını "-Ben tekneye gittiğimde yaparım" deyince iş tamam oldu. Ömer bana göre teknik bir deha. Mehmet onun için --Yapan Adam-- diyor. Bende biraz Alman mühendisliğine, tertip ve düzenine hayranlık vardır. Ömer'de aynı sistem. Ömer'e gözü kapalı herşeyi emanet edebilirim. Sağolasın Ömer'cim. Ayrıca Erol abim için de aynı sözleri söylemem gerek. Erol abi de --Görmem Lazım-- dır. Bence felsefe konusunda eline su dökebilecek adam sayısı azdır. Ömer onu zorlar ama Erol abi'nin dedikleri her zaman doğruları içerir.
Birinci yenilik Webasto sahibi olmak. İkinci yenilik ise tekneyi 135Wx2 Solar Fabrik güneş panelleri ve Phocos regülatör ile 220V elektrik bağımlılığından kurtarmak. Bu kurduğum sistem satıcının iddaasına göre Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında günlük ortalama 120A üretebilecek seviyede. Bu benim ihtiyacımdan daha fazla. Sanırım bu sistem sayesinde çok daha az kara bağlantısı ihtiyacımız olacak. Ayrıca şu anda tekne Göbün koyunda dururken bile akülerin beslendiğini bilmek güzel (:  Tüm bu malzeme tahmin edebileceğiniz üzere ALMAN MALI. Bodrum Derin Marin'den alındılar. Toplam satın alma maliyeti herşey dahil 1450 TL oldu.
Ayrıca tüm bu elektrik harcama ve şarj durumlarını ölçüp yönetebilmem için de bir Akü Monitörü sipariş ettim İngiltere'den. O da geldi. Şimdi elimde, ilk gidişte monte edilmeyi bekliyor. Cihaz NASA marka. Burayı tıklayarak detaylarını görebilirsiniz.
Önümüzdeki günlerde tekneyi karaya alıp, alt temizliğini yaptırmam lazım. Halâ nerede bu işi yaparım a karar veremedim. Göcek MarineTürk birinci alternatif. Diğer alternatifleri bulmaya çalışıyorum.
Bu yeni TALYA umduğumdan çok çok daha performanslı bir tekne. Altı, en son 2011 Mart ayında temizlendiği halde bile çok iyi performans gösteriyor. Bunu özellikle bazı arkadaşlarımız çok çok iyi biliyorlar ((:  Artık altı temizlendikten sonra bu performans nerelere çıkar düşünemiyorum.
Bu seneki planımız Bodrum taraflarında olmak. Blogu takip edenler biliyorlar, yaklaşık 6 yıldır hep aynı coğrafyalarda dolaştık. Hangi taşı kaldırsak altında hangi balık var bilir hale geldik. Şimdi artık kendimizi deplasmanda hissedeceğimiz, huyunu suyunu tam olarak bilmediğimiz, bize heyecan verecek yeni arayışlar peşindeyiz. Bunu da bize sunacak olan Gökova körfezi, Güllük körfezi ve karşı Yunan adaları.
Şimdilik bu kadar, umarım motorumuz stop etmeden devam eder...

1 yorum:

Mesut TUNGA dedi ki...

Basar basar o motor ben biliyorum ;)