17.12.2014

Pürmeçe Manervrası

Bu hafta, Yachting Monthly okuyucularından Tim Fryer’ın uyguladığı, solo seyir yaparken iskeleden pürmeçe halatı ile ayrılmayı anlatıyoruz.
Bu uygulamayı tam olarak anlayabilmeniz için, pürmeçe halatlarına yaslanarak iskeleden ayrılma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olduğunuzu farz ediyoruz.
Uygulamanın yapılabilmesi için şartları şöyle anlatalım; İskeleye abordayız ve rüzgar bizi iskeleye basıyor. Baştan geriye doğru, ucu kasalı bir pürmeçe halatını iskeledeki koç boynuzunun, teknenin kıçına doğru bakan çıkıntısına geçiriyoruz. Bu arada resimde görüldüğü gibi, bir ince ile kalın kasaya bir bağlantı yapıyoruz ve bu incenin diğer ucu bize yani kokpite geliyor.
Manevramızı yapıp, teknenin kıçı iskeleden yeterince açıldıktan sonra, ince halatı çekip büyük kasayı koç boynuzundan kurtarıyoruz.
Böylece önden vermiş olduğumuz pürmeçe halatı toplanmış olup, sorunsuzca tekneye alınabiliyor.
Sonrasında tornistan ile çıkıp bulunduğumuz yerden ayrılıyoruz.

Bu dökümanı yüklemek veya bastırmak için tıklayınız: