19.03.2007

Talya Burgaz Ada'da

Artık hafta sonlarının gelmesini iple çeker hale geldim. Daha önceden kuzenlerime ve kardeşime C.tesi günkü program hakkında bilgi verip katılabilecek olanları çağırdım. Kardeşim katılamadı, fakat kuzenlerim C.tesi günkü programa dahil oldular. Ayrıca Sena teknesinin sahibi Murat’da ekibe katılmak istediğini, bunun kendisi için iyi bir tecrübe olacağını söyleyince o da aramıza katıldı. Bu arada bir hatırlatma, Sena teknesi Talya’nın kız kardeşlerinden birisi. Deniz otobüsü ile Kadıköy’den Ataköy’e giderken rüzgarın yelken için yeterli olduğunu fakat Lodos yönünden estiği için denizin biraz karışık olduğunu farketmiştik. Böylece 4 kişilik bir grup saat 12:30 gibi Ataköy Marina’dan yola çıktık. İlk çıkışımız motorla oldu ve çok fazla olmamakla beraber tekne lodos yüzünden yalpalamya başladı. Hemen genovayı açtık ve yalpalamayı neredeyse yok ettik. Sancak tarafından tam apazdan aldığımız rüzgar ile ana yelkeni de açıp motoru stop ettik ve asıl doyumsuz güzellik bundan sonra başladı. Talya bir kuğu gibi yaklaşık bir saat kırk dakikada tam arma Burgaz Ada’nın önüne kadar bizi getirdi. Ortalama süratimiz 5.5 - 6.0 knot arasında idi.
Burgaz’a yarım mil kala, uğramak istediğimiz restaurantın telefonunu istemek için yelken hocam Melih Sanalan’ı aradığımda, çok hoş bir tesadüfle onunda Burgaz Ada’da olduğunu öğrendik. Hemen bize iskelede bir yer ayarladı ve oraya aborda olduk. Buradaki durumumuzun resimlerini aşağıya ekledim. Bu arada seyir esnasında video ve fotoğraflar çekemedim, zira kendimi seyrin zevkine kaptırdım. Burgaz’daki çok keyifli yeme ve içme ortamından sonra rotamızı Fenerbahçe Marina’ya çevirdik. Ertesi günü, yani Pazar günü Annem eşim ve oğlum’la çıkacağımız için, tekneyi Fenerbahçe’de geceletmeye karar verdim. Fenerbahçe yolunda rüzgar tamamen kaldığından yelkenleri basamadık ve motor seyri ile yaklaşık 50 dakikada Burgaz’dan Marina’ya geldik.
Ertesi günü yine ailece fakat bu sefer üyeler değişik olarak sabah 11:00 gibi teknemizdeydik. Marina’da teknemizin havuzluğunda sabah kahvaltımızı yaptık ve 11:40 gibi yine Burgaz ada’ya doğru palamarımızı çözdük. Bu gün neredeyse hava hiç esmediğinden tüm gün motor seyri yaptık, kaşık adasının arkasında demirleyip kahvelerimizi içtik ve akşam 18:30 gibi günümüzü Ataköy marina’da sonlandırdık.