24.05.2007

Talya Trilye'de 3-Mudanya Gezisi

Ertesi günü sabah erkenden kaltık. Ralli komitesinin dağıttığı sandviçler ve kendi kumanyamızdaki cherry domates, salam, karabiberli füme et, beyazpeynir, kaşarpeynir, zeytin ve tabiiki yeni demlenmiş mis gibi çaydan oluşan menümüzle kahvaltımızı ettik. Sonraki programda Mudanya'ya doğru seyir ve bayrak gösterme sonrasında da, mütehareke binasını selamlama vardı. Ralliye katılan tekneler, öğlene doğru palamar çözüp programı uygulamaya başladık. Selamlama sırasında çok güzel görüntüler oluştu. Tüm tekneler Burgaz Liman'ın dan Mütehareke binasına kadar borda bordaya yaklaşık 3 knot hızla geldik. Sonrasında yani akşama doğru kimi tekneler Trilye limana kimi teknelerde rüzgardan istifade körfez içinde yelken yapmaya gittiler. Biz yelken yapanların arasındaydık. Orsa, apaz, geniş apaz, kavança, tramola tüm seyir tekniklerini tekrar tekrar denedik. Şunu söylemeliyimki ne kadar çok yaparsanız o kadar çok olaya hakim oluyorsunz. Daha önce buradaki resimlerde "genovada ve anayelkende kırışıklıklar var, acaba sebebi ne olabilir" diye sormuştum. Sebebi çoğunlukla benim trim ayarlarımdaki yanlışlıklarmış. Mesela sevgili Mehmet Çömlekçi kendi web sayfasında "Anayelkeni Basıp İndirmek" adlı yazısında gayet açıkça belirtmiş. Orsa yakası fitilli olan yelkenlerde, yelken basılırken pupa palangası kasılı olmayacak, ıskota da laçka olacak diye. Buradaki resimlerde benim hem palanga kasılı hemde ıskota. Onun için bende yelkenin son yirmi santimini basamadım. Sonucu olarakda yelkenin alt yakasındaki kırşıklık ve bolluk. Genova içinde benzer şeyler geçerli. Gemlik körfezindeki yelken antremanlarımızdan sonra genovada da çok güzel trimler yakaladık. İskele ve sancak telltale leri paralel olarak uçtu. Bütün bunlardan sonra verdiğim bir karar var. Bir müddet yemeli içmeli Burgazada v.s sefahat seyahatlerini erteliyorum. Bundan sonra tam olarak oturtana kadar yelken antremanları yapacağız. Ataköy'den çıkıp rüzgara göre her pozisyonda tekneyi yelkenle yürüteceğiz. Ta ki herşeyi tam olarak oturtana kadar. Tabi bu arada ufak kaçamaklar yapabilirz (:

Adsız dedi ki...

gercek anlam da bir yelkenci ve beraberinde bir denizci olmanin en hizli ve kolay yolu yarisan bir teknede crew luk yapmaniz daha sonrada kendi teknenizle yarismaniz
her kez yelkenli bir tekneyi iki nokta arasinda goturebilir ama bu sanati ogrenmek istiyorsaniz ya bir profesyonele tonlarca para vereceksiniz yada yarislara katilmaya baslayacaksiniz orada yelkenle ilgili her seyi detaylariyla ogrenme firsatiniz olur