24.06.2007

İki Aile Kalpazankaya da ve Yıldönümü

Geçtiğimiz hafta Alper Gökhan Ahmet ve eşleri, Marmaris Off-Shore'dan 40 feet lik bir tekne kiralayıp dün döndüler. Onlarla Haziran başı bir antreman gezisi yapmıştık. Ağustos ayının 4 ünde bizde Cüneyt'ler ile Göcek EGG Yachting'den 37 feet lik bir Jeanneau Sun Odssey kiraladık. Teknede hanımların durumunu ve çocukların durumuu önden bir test için bu hafta iki aile çocuklar ile birlikte Kalpazankaya'da gecelemeye karar verdik. 22 Haziran bizim 10. evlilik yıldönümümüzdü. Bu vesile ile hep beraber bunuda kutlamış olduk.
Biz ailece 3 kişi Cuma akşamı 16:30 gibi Ataköy Marina'daydık. Bu arada Perşembe günü beni Çekimhalat'dan Mert bey aradı ve genovanın hazır olduğunu, Cuma günü değiştirmek istediklerini söyledi. Bende saat 12:00 a kadar olabileceğini, daha geçe kalacaksa Pazartesi yapmalarını rica ettim. Marinaya geldiğimizde yerine takılmış olan yeni genovamız bizi bekliyordu. Bu vesile ile konuyla ilgilenen Çekimhalat firmasındaki tüm yetkililere tekrar teşekkür ederim.

Hava çok az olmasına rağmen genova + motor Burgazada'ya, 122 dereceye doğru yola çıktık. Genovanın ıskota köşesindeki kırışıklıklar kaybolmuştu.
Cüneyt, Can ve Nilay, 9.9 luk motor takılı Yamaha botları ile kısa sürede Caddebostan'dan Burgazada'ya varmışlar bizi bekliyorlardı. Bizde adaya vardığımızda saatler 18:30'u gösteriyordu. Nefis bir akşam yemeğinden sonra tekneye geçtik. Talia ve Tuğberk kıçaltı kamarada, Cüneyt ve Can başaltı kamarada, ben ve Nilay'da havuzlukta yıldızların altında uykuya daldık.

Ertesi sabah Cüneyt saat 6:15 gibi kalktığında, bütün gece uyuyamadığını söyledi. Sebebini de izah edemedi. Belki akşam biraz fazla kaçırdığındandır. Cüneyt hemen bota atlayıp çocuklara kahvaltı için adanın ön tarafından tost, bize de gazete getirdi. Hakikaten dingy teknedekilere özgürlük veriyor. Aslında bir tanede ben ileride düşünebilirim. Aslında tekneyi almadan onceki Yamaha botum ( Cüneyt'inkinin ikizi ) duruyor. Fakat boyu 3.30m olduğu için benim tekneye onu alamıyorum. Arkada çekmek de problem çıkarabilir endişesi ile,çekmeyide hiç düşünmedim.
Yine geçen haftalardaki gibi mükellef bir kahvaltıdan sonra deniz sefası yaptık. Bu arada bumbanın üzerine yaptırdığım örtü gerçekten çok işe yaradı. Eğer olmasaydı güneşten kavrulmuş olurduk.

Tekne ile ilgili ufak tefek ayrıntılardan biraz bahsedeyim. Botumuzla biraz çevre gezisi yapınca, Kalpazankaya'nın az ilerisindeki, koyumsu bölgenin farkına vardık. Orada da birkaç tekne demirlemişti. Deniz yüzeyi Kalpazankaya'dan daha temizdi. Bizde Talya'yı, tebdil-i mekanda hayır vardır diyerek buraya getirdik. Hemen Cüneyt dümene geçti bende ırgatın başına gittim ama o da ne, ırgatta hiç hayat yok ! En son Trilye'de gayet güzel çalışıyordu, fakat şimdi ne ileri ne geri çalışmıyor. Sağına soluna baktım ama kopuk veya bozuk birşey göremedim. Sigorta atması v.s. gibi bir sorunda yoktu. Garantisi de olduğu için fazla ellemeden manuel olarak demiri bıraktım. Bizim Ultra çapa, tornistanda hemen yere tutunuverdi. Derinlik 8m, kalomamız 25m. İşin zor tarafı çapayı toplarken başladı. 12kg luk çapayı 6lık zinciri ile tekneye almak zor olmadı fakat zinciri ırgatın altından tutup, zincir dolabının içine sağmak beni bir hayli terletti. Bu konuyu da Egeyat Sedat bey ile konuşup biran evvel halletmek gerekiyor. Yoksa yaz sıcağında bayağı sıkıntılı bir iş.

Daha sonra motorun dijital saatine baktığımda, ilk bakım zamanının gelmiş olduğunu farkettim. Bunuda Yanmar servisi olan Selahattin usta ile halledeceğim. Bu arada motor konusuna da biraz konsantre olup, dizelleri daha iyi tanımam gerekiyor. Mesela depo boşalıp motor hava yapıp çalışmadığında, yakıt sisteminden havanın nasıl alınacağını deneyerek çözmem gerekiyor. Ya da, bir impeller değişimini yapmam gerekiyor.

Birde baş taraftaki hatch kolumuzun kenardan baskı yaparak kilitleyen plastik çıkıntısı kırılmış, başaltındaki yatağın üzerinde duruyordu. Bunun da değişmesi gerekiyor. Onada haftaya bakacağım.

Bende bu tip ufak işleri biriktirmemek gibi bir alışkanlık var. Bunlar çoğalırlarsa altından kalmak daha zor olacağı için hepsini başta halletmeye çalışıyorum.