17.06.2007

Talya da Öğretmenler

Bu hafta mürettebatımız, hanımın okuldan öğretmen arkadaşları ve eşleri. Toplam 8 kişiyiz. Hiç kimsenin deniz hakında ve yelken hakkında bir bilgisi yok. Hatta deniz dediğinizde hissettiğiniz bir ürkeklik bile var. Bunu deniz kenarında yaşayan ama yüzmek dışında pek denizle haşır neşir olmayan pek çok arkadaşımızda görüyoruz. Neyse, deniz konusunda misafirlerimize ufacık bir heves katabilirsek kendimizi mutlu sayıyoruz.

Bu hafta ilk defa 10:20 deki deniz otobüsü ile değilde, günü uzatabilmek için 9:20 denizotobüsü ile Ataköy Marina'ya vardık.

Bu arada hala Kalamış'a gidebilmem mümkün görünmüyor. 2006 Ağustos ayından beri teknemin adını yazdırmış olmama rağmen, her aradığımda "doluyuz yerimiz yok" cevabı almaktan bıktım. Kalamış'da yer bulabilirim umuduyla, Ataköy ile de kontratımı 6 aylık yapmıştım. O da Ağustos ayında sona eriyor. Kısmet, son çare okullar kapandığı için güneye inen tekneler. Belki bir kişilik yer açılırda bu zorluğu atlatabiliriz. Ayrıca Fenerbahçe'de işletme ne kadar kötü olursa olsun, çok güzel bir ponton arkadaşlığı ve muhabbeti var. Ataköy'de hala yan komşumu tanıyamadım.

Neyse, 8 kişi hep beraber marinaya intikal ettik. Bize ilk sürpriz Cap İstanbul yarışında finişi yapmış olan tüm teknelerin bizim pontona bağlanmış olmalarıydı. Misafirlerimiz ve biz hayranlıkla bu tekneleri seyre daldık.

Daha sonra teknemize geçip, geçen hafta hazırladığım bumba üstü örtüsünü örtüp kahvaltıya başladık. Güzel bir kahvaltı faslından sonra saat 10:30 gibi yola koyuldu. Çok hafif havaya rağmen yelkenlerigüzelce trim edip 3 3.5 knot hızla Burgaz'a doğru yola koyulduk. Çok keyifi ve bol koyu sohbetli bir yolculukdan sonra Burgaz'ın Kuzeyi mi, Güneyi mi derken bizim hanımın son sözü söylemesi ile rotayı yine geçen hafta olduğu gibi Kalpazankaya'ya çevirdik.

Yine ara bir bilgi olarak 17/7/2007 tarihli yazımda Talya'nın genova yelkenindeki kırışıklıkları sormuştum. Sağolsunlar cevap veren arkadaşlar benim trim hatalarım olableceği gibi, imalat hatası da olabileceğini yazmışlardı. Haikaten ben anayelkeni problemsiz trim edebilmeme rağmen, genovadaki bu buruşuklukları düzeltememiştim. Daha sonra imalatçı U.K. Çekimhalat 'a bu fotoğrafları yolladım. Selim bey hemen bir yanıt göndererek, şirketten bir arkadaşı bana göndereceğini ve hemen baktıracağını söyledi. U.K. den gelen Mert'de bir yelkenci arkadaşmış. Genovaya baktığında bunun bir imalat hatası olduğunu ve Selim beye konuyu ileteceğini söyledi. Selim bey ertesi günü beni aradığında, genovanın hemen yenisinin dikilip en kısa zamanda bana teslim edileceğini bildirdi. Kendilerine bu sorumlu ticaret anlayışlarından dolayı teşekkür ederim.

Kalpazankaya'da yeme, içme, yüzme molamızın ardından Kınalı-Burgaz arasındaki kanaldan geçip kıyı seyri yaparak Ataköy'ün yolunu tuttuk. Rüzgar çok tatlı esiyordu ve bizim mürettebat da yelken işinden çok hoşlanmıştı. Teknenin zaman zaman 20 derece bayılmasına rağmen herkes pür neşeydi.
Dönüş yolunda Gezgin Korsan'lardan sevgili Hakan Zorlu ile karşılaştık. O da Gupse teknesinde Necdet bey ile Burgaza doğru yol alıyordu. Necdet bey in de yeni teknesi hayırlı olsun.

Bu hafta da bu kadar, bakalım önümüzde daha yaşanacak neler var ?