12.08.2007

Göcek

10 gün süren harika tatil ne yazık ki bitti. Sayılı gün gerçekten çabuk geçiyor. Hele yaptığınız aktiviteler, sizin çok sevdiğiniz, ve size eşlik eden insanlar tarafından da beğenilen şeylerse, bunları paylaşmak işi çok daha zevkli gale getiriyor. Şimdi 3 ay önceye gidelim ve bu işi nasıl planladık kısaca bir göz atalım.
Yaklaşık 3 ay önce bu seyahati 3 aile olarak yapmaya karar vermiştik. Bunlardan birisi benim kuzenim Cüneyt eşi Nilay ve küçük Can.
Ayrıca, kendilerine başka bir tekne kiralayarak birlikte olacağımız, Mehmet ve Zeynep Çelebi'ler ve köpekleri Piçito.
Başta biz organizasyonumuzu Çelebiler'le aynı şirketten yapmıştık, fakat şirket teknede evcil hayvana izin vermeyince onlar program değiştirip, Argolis'den teknelerini kiraladılar. Biz ise, E.G.G. den teknemizi kiraladık. Onlarınki bir Elan 333, bizimki ise Sun Odyssey 37.
Bütün uçak otel ve tekne rezervasyonlarımızı Mayıs ayında yaptık. Sonraya birşey bırakmadık. Biz teknemizi Cumartesi teslim alacağımızı bilmemize rağmen Perşembe gününden Göcek'e geldik ve otelimize yerleştik. Otelimiz çok şirin ve temiz. İsmi Alize. Adem abi ile Sevgi abla 1983 yılından beri işletiyorlar. Sevgi ablanın yüzü hep gülüyor. Servis ikram sonsuz. Arka bahçelerinden topladıkları domates biber maydanoz v.s. ile sabah kahvaltımızı ediyoruz. Kahvaltımızı otelin verandasında ederken burnumuza buram buram yasemin kokuları geliyor. Gerçekten otelden çok memnun kaldık. Dönüş uçağımız saat 04:50 de olduğu için, dönüş gününe şimdiden bir rezervasyon daha yaptık.
Kısa bir Göcek turundan sonra çevreye alıştık.. Zaten Göcek hap kadar bir yer. Toplam 4000 kişi yaşıyormuş. Çoğunluğuda birbirini tanıyor.

Göcek tamamen yat turizmi için organize olmuş. Herşey buna göre işliyor. Cumartesi teknelerin devir olacağı gün olduğu için en hareketli gün. Alışveriş vesaire işleri bi gün önce bitirmekte fayda var. Aksi taktirde, marketlerde çok uzun kuyruklara denk gelebilirsiniz.

Yemek içinde tavsiye edebileceğim iki adres var, Limon ve Can restaurantlar. Son derece güler yüzlü ve iyi hizmetle çok güzel yemek yiyorsunuz. Özellikle Limon'da fiyatlar çok makul.

Biz böyle oyalanarak Cumartesi'yi zor ettik. Biran evvel tekneyi teslim almak istiyoruz. Neyse, EGG'ciler fazla oyalanmadan tekneyi 12:15 gibi bize teslim ettiler.

Bizde bir gün önceden yaptığımız alışverişleri Tansaş'dan getirtip tekneye yerleştirdik. Saat 14:00 gibi yola çıkmaya hazırız. Mehmetler'le de konuştuk onlarda aynı saatte çıkacaklar.
İstikamet Hamam Koyu.

Göcek

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Uzun zamandır yazılarınızı ve sizi takip ediyorum. Hatta belki oradasınızdır diye 1 -2 saat evvel teknenizin yanına gittim, belki görür de tanışırız diye .. Aslında kendi ufak teknemi sattım ve sizin bu içten ve karşılıksız yazılarınız sayesinde Ege26 almaya karar verebilirim. Geçenlerde komşunuz Cengiz Bey ile tanıştım. Acaba bana tekne hakkında yorumlarınızı gönderebilirmisiniz. Gerçekten çok mutlu edersiniz. Mail; ozbatur@hotmail.com - Tel; 0555 533 85 86

Allah içinize sindirsin.Bizde geçen sene 40" bir jeanneau ile marmaris ve koylarında bir hafta geçirmiştik.Tadı hala damağımızda.Bir şey merak ettim;akşam yemeklerinizi hep dışarıda mı yediniz? Biz Bozukkale'de çoban Ali'nin yerinde akşam yemeği (balık elbette) ,bir de Bozburun'da öğle yemeği ve duş,traş molası vermiştik. Bunun dışında yemekleri hep teknede yaptık..Tansaş arabalarını görünce bizimde abarttığımız aklıma geldi.

M.Ali Barut

Taner dedi ki...

Mehmet Ali bey merhaba,

Evet dediğiniz gibi bütün akşam yemeklerimizi dışarıda yedik. Bütün sabah kahvaltıları ve öğle yemekleri ise teknede yendi. Bloğa koymak için bir video hazırlıyorum. Ayrıca koylardaki molalarımızıda hem yoru hemde fotoğrafları ile yazacağım.

Sevgiler,
TANER ÖZER

Cenk Esener dedi ki...

Taner merhaba,
Göcek yazın çok keyifli olmuş.
Bu aralar bizde nereye gitsek diye plan yapmaya çalışıyoruz. Okumak iyi geldi... Galiba rota Göcek :)
Görüşmek üzere...
Cenk

Taner dedi ki...

Cenk' cim,

Takip ediyorsundur, Göcek'de konaklayabilmek, gezebilmek çok sıkı şartlara bağlanacak gibi. Bu uygulamalar başlamadan bir görün derim. Çok beğeneceksiniz.