23.03.2008

Birkaç Yenilik




Hava raporlarında bu hafta için de kuvvetli Lodos veriyordu. Baktığım bütün meteoroloji siteleri aynı yönde tahminlerde bulunuyorlardı. Fakat Cumartesi günü deniz süt limandı ve akşam 17:30 a kadar da öyle kaldı. Bu saatten sonra hava biraz lodosa döndü ve biraz kendini gösterdi. Ama kayda değer bir zorluk yaşamadık. Otopilot Tahsin ile aramız çok iyi. Nazar değmesin, çok güzel dümen tutuyor. Dönüşte rüzgarın almaya başladığı saatlerde genovayı da açıp motor-yelken seyir yaptık. Hızımız ortalama 6-6,5 knot du. İskele başomuzlukdan gelen dalgalara ve açık olan genovaya rağmen bizim Tahsin rotadan milim şaşmadı.

Bu arada uzun zaman merak ettiğim bir şeyi de öğrendim. Etrafımdan geçen gemilerde benim radar ekom var mıydı, yoksa görülmüyor muydum? Bu merakım bu seyirde son buldu. Resimlerde de gördüğünüz Caddebostan şehirhaatları vapuru ile telsizden yaptığım görüşmede radar ekom olduğunu öğrendim. Konuşma aynen şöyle geçti:


( Vhf 10. kanaldan çağrı yapıyorum)

-Caddebostan, Caddebostan, burası yelkenli yat Talya..

- Talya, burası Caddebostan, sizi dinliyorum..

-Kaptanım hayırlı seyirler. Sizin sancak kıç omuzluğunuzdaki yelkenli tekneyim, acaba radarınızdan beni görebiliyor musunuz ?

- Evet Talya, sizi radarımdan görebiliyorum..

-Teşekkürler kaptanım, hayırlı seyirler..


Evet, bu konuşmadan sonra önemli bir merakımızdan daha kurtulduk.

Sonrasında Erkan'a biraz bağ çalıştırıp, biraz ıskotalar ve mandarlar hakkında bilgi verdikten sonra, otopilot Tahsin kumandasında Burgaz önlerine kadar geldik. Sonrasını sanırım tahmin edebiliyorsunuz, o yüzden detaylara girmiyorum.

Giderken gördüğümüz Sahil Güvenlik Botu, dönüşümüzde de hala demirlediği yerde duruyordu. Garip, genelde pek ortalıkta gözükmezler..

Önümüzdeki hafta kısmet olursa, Gezgin korsanlar 'la birlikte Esenköy' e yelken basıyoruz. Bu da uzun zamandır beklediğim bir uzunyol seyahati. Gerçi çok uzun değil ama, bizim Ayvalık-Midilli seyahati öncesi küçük bir ön antreman olacak.



ERKAN İLE BURGAZ

Hiç yorum yok: