16.04.2008

Bolero da Gece Seyri


Geçen hafta Perşembe günü Melih Sanalan aradı. Uygulamalı ders olarak "gece seyri yapacağız" dedi. Benim kurs aldığım zamanlarda gece seyri yapmıyorduk. Bende merak ettim ve katıldım. Gece seyri yapmışlığım var fakat gözden kaçan birşeyler olabilir ayrıca fazla bilginin zararı olmaz diye düşündüm. Tekneye gitmeden benim favori pastahanelrimden olan Fenerbahçe'deki Dilek pastahanesinden atıştırmalık birşeyler aldım.

Akşam saat 19:30 gibi Bolero'daydık. Can kaptan tekneyi hazırlamış bizi bekliyordu. Hava neredeyse sıfırdı. 10-15 dakika içinde koltuk halatlarını fora ettik. Can kaptan, içerideki masaya navigasyon için gerekli alet edevatı koymuş, kimin aşağıya gidip mevki koyacağını ve rota belirleyeceğini sordu. Bu seyirde GPS kullanılmadı.

Aslında sahil seyri yapıldığı için navigasyona haritaya gerek zaten yok, fakat bilgilerin pekiştirilmesi için güzel bir fırsat oldu. Haritaya mevki koyma, rotayı belirleme, önümüzdeki kerterize ne kadar yolumuz kaldı -hem zaman hemde mesafe olarak-, çalışmaları iyice pekiştirildi. Ayrıca karanlıkta etraftan geçen deniz araçlarının ışıklarına göre tiplerini, yönlerini, büyüklüklerini belirleme çalışmaları yapıldı.

Bence çok faydalı bir çalışma oldu. Bizim hanımda tekneden ayrılırken bana "biz niye yapmıyoruz bu gece seyrini" diye sitem ediyordu.

Hiç yorum yok: