14.05.2008

Talya Orsada

Bugüne kadar, Talya'nın çoğu resmi içeriden çekilmişti. İlk defa, orsalarken çekilmiş güzel bir resmimiz oldu. Resmi, iskele komşum sevgili Can Buluman çekmiş. Kendisine çok teşekkür ederim.

Resimde de görüldüğü üzere Cumartesi günü hava yelkene çok müsait idi. Zaten Kuzeyli rüzgarlar da İstanbul'da kendini hissettirmeye başladı. Bunda sonra artık öğleden sonraları güzel eser. Bizler de, doya doya yelken keyfimizi yaşarız.

Cumartesi günü Altan ile beraber çıktık. Kendisi, bu sene bizimle Göcek'de yalnız başına bir teknenin sorumluluğunu alacağı için, konuya iyice hakim olmaya çalışıyor. Ne kadar çok antreman, o kadar hakimiyet...

Havayı da bulunca, Altan'la Bakırköy'e kadar yol aldık. Gerçekten çok keyifli bir yelken günü oldu.

Ertesi gün anneler günü, mürettebat kayınvalide, hanım, oğlum ve kayınbiraderim Tuğrul. Yine dünkü gibi şahane rüzgar. Bastık yelkenleri, istikamet Burgaz. Baktım, yolda bizimle aynı rotada ilerleyen, bir Sun2000, birde Taka800 var. Ufaktan kapışmaya başladık. Sun 2000 ile başabaş gittik de Taka800 bizi bayağı solladı. Bu

kapışma sürecinden sonra selamlaştık ve adaya geldik. Barba Yani'de yerimiz hazırdı. Güzelce anneler günümüzü kutlayıp, birde Burgaz fayton gezisi patlattık. Dönüşte rüzgar daha da kuvvetlenmişti. Full arma Fenerbahçe'ye yol aldık. Hanım içeride uyudu. Kayınvalide havuzlukta, Tuğrul ara sıra içeride, ara sıra dışarıda. Bizim ufaklık hep benimle. İlginçtir, tekne, yelken seyrinde 15-20 dereceleri bulmasına rağmen, kayınvalide sanki otuz yıllık denizciymiş gibi, en ufak bir endişe belirtisi göstermedi. Yeni nesil hanımlar eski topraklar gibi değil galiba.

Bu arada ıskota sistemimizi hala deniyoruz. En iyisini bulana kadar da uğraşacağız.