5.05.2008

Tek Başına

Geçtiğimiz Cumartesi günü hava raporlarını alıp, doğru teknenin yolunu tuttum. Mürettebatlık teklifi yaptığım herkesten olumsuz yanıt alınca, yanlız çıkmaya karar verdim..
Hava yelken için nefis. 10-12 knot arası karayel esiyor. Deniz dalgasız. Daha iyisi Şam'da kayısı. Hemen tekneye atladım, klasik müziğimi koydum, birşeyler atıştırdım, koltuk halatlarını çözdüm vee, o anda balon usturmaçamın yerinde olmadığını farkettim. "Yahu denize mi düştü, ne oldu" falan derken teknenin pruvası birden aykırıladı. ve çıkmak istediğim tarafa değil de ters tarafa döndü. Hemen motor stop, tekneyi yan tekneye tutunup çekerek yerine aldım. İkinci deneme, vee yine teknenin pruvası aykırıladı. Hay canına yandığımının teknesi... Hakikaten bu gibi durumlar çok moral bozucu oluyor. Yüzbin kere çıktığınız yerden, her ne yapıyorsanız, yüzbinbirinci de çıkarken problem oluyor. Tabii komşular bendenizdeki çapariz durumu görünce yardıma geldiler. Bir komşum pruvayı doğru yere hafifçe yönlendirince, problemsiz çıktık. Aklıma tekrar usturmaça geldi. Bu benim kaybolan ikinci balon usturmaçam. Sonrasında palamarcı arkadaşlara falan sordum ama bulamadık.
Olay bir kere demoralize başladı, ama böyle gitmesine izin vermeyeceğim. Bu seyri nasıl yapacağımı planladım. Sadece anayelkeni basacağım. Böylece 23Nisan seyrindeki aksilikleri bir nebze analiz etmiş olacağım. Hemen marina çıkışında anayelkeni bastım. Motoru kapadım. Hava hakikaten seyre çok uygun. Sadece anayelkenle iki saate yakın volta attım, tramolalar, kavançalar, iskele kontra, sancak kontra v.s. Aslında beni bıraksalar, herhalde bu şekilde hiç durmadan bir hafta seyir yaparım gibime geliyor. Neyse, anayelken basılı olduğundaki sancak kontra seyirde, orsalama devam ediyor. İskele kontra ise çok daha iyi. Bunun olası sebeplerini düşünüyorum. Motor seyrinde de yekeyi düzlediğimde, tekne sancağa kaçıyor. Ama bu normal olabilir, çünkü motorun kullanma kılavuzunda "pervaneye arkadan bakıldığında saat yönünün aksine döner" diyor. Yani motorda pervane etkisi söz konusu olabilir. Tekneyi karaya aldığımızda altını kontrol edeceğim. Alttaki kekamozlanma veya başka bir problem, sancak kontrada orsalamaya sebep olabilir diye düşünüyorum.
Ben bunları düşünürken telefonum çaldı. Artık geri dönmem gerektiğini haber veren sinyaller geldi. Tekneyi marinaya yönlendirdim ve yerimize bağlandık.


* Not: Marina ön büroyu arayıp usturmaça probleminden bahsettiğimde, kaybolan usturmaça ve diğer eşyalardan kendilerinin mesul olmadığını, zira benim usturmaçayı iyi bağlayamayıp düşürmüş olabileceğimi, böyle bir iddaa da bulunan bir tekne sahibinin şişme botunu, iskelelerin altından çıkardıklarını söylediler.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

mast'in duz olup olmadigini konrol edin sancakta weather helm fazla ise ana yelken ruzgara daha yakin oldugundan olabilir buda mastin duz olmamasindan kaynaklanabilir (traveller in sabit oldugunu varsayiyoruz ortada)

Murat Erol