18.07.2008

Yine Göcek' deyiz


Valla bu sene o kadar çok yelken ile yaşıyoruz ki, ben olayları yazmaya yetişemiyorum.

Midilli gezimizin hemen sonrasında, 5-12 / Temmuz tarihleri arasında bizim geçen seneki Göcek yelken tatilimizi tekrar ettik. Ama bu sefer farklıydı. Yanımızda çoluk çocuk toıplam 33 kişilik bir grup vardı. Bu grup, yelken eğitimlerini almış, kursa katılmış, Talya ile adalar gezilerine çıkmış yelken basmış, Midilli gidiş-dönüş güzergahında yelken basmış, ama en önemlisi çoğu yelkenle bu sene tanışmış toplam 33 kişi. Hepsinin çok takdir edilmesi gerektiğine inanıyorum. Koskoca Bavarialarin ( şaka değil 38 feet, 42 feet, 44 feet ) sorumluluğunu aldılar. Hatta seyir halinde telsizle veya telefonla " yelkeni açtık, şu anda 9 knot' u vurduk " gibi heyecanlı haberlerini duyunca, ben de en az onlar kadar heyecanlandım ve mutlu oldum.

Toplam 5 tekneyiz demiştik. Şimdi bu 5 tekneyi, mürettebatlarını ve kısaca yaşadıklarını yazalım:


KIWI : Sun Odyssey 42i (2008) ( incelemek için tıklayınız )

Bu bizim kızımız. Daha üç aylık. Pırıl pırıl. Bize sunduğu konfordan, genişlikten ferahlıktan ve güvenli seyrinden çok etkilendik. Ayrıca bütün grubun favori teknesi oldu. Önümüzdeki yıllarda tekne almayı düşünürsem, muhakkak alternatiflerin içinde bu tekne olacak.

Mürettebat, ben, hanım, oğlum, Cüneyt Nilay ve Can' dan oluşuyor. Yani bizim geçen seneki uyumlu ve paylaşımcı ekip. Bu sene skipper Cüneyt oldu. Ben emir komutada onun altına girdim. Tüm kararları, yanaşma manevralarını, rota organizasyonunu Cüneyt yaptı. Kahvaltılar benden, yıkaması Cüneyt'den, öğle yemeği hazırlaması ve yıkaması kızlardan. İş bölümümüz bu şekildeydi. Yani geçen seneki gibi.

Benim bu sene yaptığım en önemli görev sıkıntıdaki teknelerin yardımına gitmek oldu. Bunlar direğe çıkmak, gece tarayan demiri tutturmak v.s. gibi görevler. Her tekne için yazarken, bu olayları da ilave edeceğim.

Önümüzdeki sene için KIWI yi tekrar rezerve ettim. Bu sefer iki hafta için. Tahmini rotamız da Göcek çıkışlı, Rodos, Symi ve Hisarönü körfezi. Şimdiden bu rotanın heyecanı bastı. Malum, Rodos' un Kuzeyi ve Güneyi, Batı rüzgarlarına çok açık. Ama artık bunun altından kalkabilecek kadar kendimize güvenimiz var.

Tekne almayı planlayanlara, almayı düşündükler tekneyi charter yaparak denemeleri, özellikle tavsiye olunur. Tekneyi yaşayarak, hissederek almaya karar vermek çok farklı.

Diğer tekneler, KYOTO, AVANTI, LMQ ve MINX 'de olanları da sırası ile yazacağım.

Göcek 2008

Hiç yorum yok: