12.08.2008

MINX


MINX : Bavaria 38 (2008)

MINX de KIWI gibi filonun en genç teknesi. Fakat MINX, E.G.G. den kiralanmadı. Tüm tekneler dolduğu ve kenan da biraz geç haber verdiği için E.G.G. nin tekneleri dolmuştu. Bu yüzden komşu PORTWAY 'den yardım aldık. Onlar da teknelerini Skopea marina'dan çıkartıyorlar.


MINX 'in en büyük problemi dümen simidinin fazla büyük olması. Bu sorun tüm Bavaria'larda vardı. Çift dümen ve tek dümen olması farketmiyor. Dümen simitleri çok büyük ve geçişleri engelliyor. Özellikle MINX' deki tek dümen, tekneye binenlerin kenar oturma yerlerine basmadan geçmesine izin vermiyordu. Oturma yerlerindeki lacivert minderlerde, ha babam kirlenip Kenan'ın fena halde canını sıktı. Biz tekneleri kullananlar, genel olarak konuştuğumuzda, Bavaria'ların kokpit dizaynının, Jeanneau ve Beneteau' lar kadar ferah olmadığnda hemfikir olduk. Fakat performans olarak iyi idiler.

Kenan'da bu işe yeni başladı. Ama denize olan ilgisi yeni değil. Kendisi çok iyi bir dalgıç. Hatta Ben Bir Türk Zabitiyim kitabındaki Paris 2 batığını bulan kişidir.

Valla dalgıçlıktan sonra su üstünü de sevdi sanırım. Özellikle yelkenden de çok zevk aldığını söylüyor. O da ilesi ve kardeşi Hakan ile birlikte tekneyi çok güzel abradı.

İki küçük anı:

Gemiler adasında alargadayız. Sabah tüm tekneler demir alıyor. Biz KIWI olarak tüm tekneleri bekliyoruz. Demir almada bir problem olasılığına karşı en son biz çıkacağız. Üç tekne çıktı. Bir baktık MINX demir toplayamıyor. Biraz bekledik belki hallederler diye fakat problem düzelmedi. Hemen botla tekneye ulaştık. Sorun ırgatın elektriğinde, yukarı-aşağı düğmesi iş görmüyor. Büyük ihtimalle sigorta atmış. Fazla uğraşmadan PORTWAY'i telefonla arayıp bilgi aldık. Gerçekten de sigorta atmış. Hemen yenisi ile değiştirildi. Bundan sonra ırgat çalıştırıldığında, motora boşta gaz verilecek.

Diğer bir küçük problem de lazy-jack ipinin kopması oldu. Onuda direğe çıkıp tamir ettik.
Göcek gezimiz ile yazacaklarımız bu kadar. Belki bu yazılar, tekne kiralamaya tereddütü olanlara, "acaba yapabilirmiyim" diyenlere ( tabii eğitimlerini aldıktan sonra ) cesaret verir. Bu da bize çrbada tuzumuz olduğu için büyük mutluluk verir.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Bavari'ların dümen simitleri genelde içe katlanabilir yapıda olur. Modeli yazmadığınız için sadece tahmin yürütüyorum ama bunu atlamış olacağınızı da sanmıyorum. Eski model bir tekne miydi acaba? Merak ettim :)

Sevgiler,
Yalın TUNA

Unknown dedi ki...

Geçen yaz Göcek'te aynı ırgat problemini yaşamıştık. Sigortamızın attığını farkettik ama sigortayı yenisi ile değiştirmeden 2-3 dakika bekleyip şalteri tekrar kaldırdık ve boşta 2500 devir yol vererek 9-10 dakika bekledik. Böylece herşey normale döndü.

Sevgiler,
Yalın TUNA

Taner dedi ki...

Yalın bey merhaba,

MINX yazının başlığında da belirttiğim gibi 2008 model yeni bir Bavaria idi.

Dümen simidi sonradan öğrendiğimize göre sökülüp kenarda bir yere koyulabiliyormuş. Biz bunu atlamışız.

Fakat yine de sök-tak zor olacağından simidin biraz daha küçük olup geçişi kolaylaştırması iyi olabilirdi.

TANER