27.03.2009

Çekimler

Geçen hafta Cumartesi günü Pratik Denizcilik Bilgileri video serisinin başka bir bölümünü çekmek için sevgili Mehmet Erem ile sözleştik. Konumuz marinalarda veya barınak içlerinde demirimize takılmış tonoz zincirlerinden veya başka teknelerin demir zincirlerinden nasıl kurtuluruz.

Ben erkenden marinada oldum. Şöyle bir Talya'nın eksiklerini toparlıyayım ve etrafı kontrol edeyim dedim. Bir kere can simidimiz değişmeli. Güneşin altında kalmaktan her tarafı yapış yapış olmuş. Onu direk çöpe yolladım. Can simidine bağlı 25mt. lik el incesini de bir yıkamak lazım. Üzeri tozdan kurumdan simsiyah olmuş. Aslında teknedeki tüm ıskotaları ve mandarları söküp güzelce yıkamak lazım, şöyle pırıl pırıl olsunlar tuzdan ve isten arınsınlar. Iskotaları sökmek kolay da mandarlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Direk içinden kılavuzla falan nasıl yapılacak, ucunu kaçırırsak sonra nasıl tutarız bilmiyorum. O işi bilen biriyle yapmakta fayda var.

Ben bu işlerle uğraşırken komşum Ekim teknesi Can Buluman, oğlu Berk ile geldi. Baba oğul yelken yapmaya gelmişler. Can bana "-Sen de gel" dedi. Baktım Mehmet ile randevumuza 45 dakika var. "-Tamam" dedim.

Hemen Ekim alesta oldu ve koltuk halatları fora edildi. Can'ın teknesi 27 feet lik bir GibSea. Yelken performansı çok iyi. O gün hava da çok güzel esiyordu. Caddebostan'a doğru 7 knotları bulan çok güzel ve keyili bir seyir yaptık. Derken Mehmet'den geldiğine dair telefon gelince marinaya döndük.

Çekim için hem Talya'yı hem de Lotus'u marinadan avara ettik. Ve Kalamış Marina'nın yanda işaretli gözüken iskelesine Lotus kıçtan kara oldu. Talya'da onun üzerine aborda oldu. Hava ilerleyen saatlerde git gide üzerine koymaya başladı. Plan şu:

Yaklaşık 50 metre zincir döşemiş olan Lotus' un ziniri Talya tarafından kaldırılacak ve bu drumda ne yapılması gerektiği anlatılacak. Program yolunda yürüyor ama beklenmeyen bir aksilik oldu. Lotus'un sıkıca çamura saplanmış demirinin zincirini, Talya'nın 600' lük ırgatı yukarı çekmeyi başaramadı ve sigorta iptal oldu. Dolayısı ile bizim çekim de yarım kaldı. Ama bir sonraki çekimin konusu belli oldu. Irgat sigortası tamiri...

3 yorum:

dogi dedi ki...

Usturmaçayı nasıl kaçırdınız , onuda bot nasıl aldı yazmammışsınız :)
Kolay gelsin,elinize sağlık
DOGİ/KErim

dogi dedi ki...

Usturmaçayı nasıl kaçırdınız , onuda bot nasıl aldı yazmammışsınız :)
Kolay gelsin,elinize sağlık
DOGİ/KErim

mehmet erem dedi ki...

yahu bu zaten başlı başına bir hikaye de...

Taner'in yayınlamasını bekliyorum

En baştan anlatacağızzzzz yoksa ;)