2.06.2009

Talya Yola Hazır

Geleneksel Ege gezisinin ikincisine kızımızı hazırladık. Bu sene rotamız geçen seneye göre farklı. Mürettebat da bir kişi fazla. Geçen sene 4 kişiydik bu sene 5 olduk. Dışarıdan bakınca mülteci teknesi gibi.
Planımız şu, saat 16:00 gibi Fenerbahçe'den avara olmak. Gece seyri ile durmadan ya Çanakkale'yi, ya da Bozcaada'yı bulmak. Fenerbahçe-Çanakkale 135nm. Çanakkale-Bozcaada ise 23nm. Yani Fenerbahçe'den direk Bozcaada yapsak yaklaşık 160nm olacak. Bu da ortalama 26 saat yol yapar. Bu rotayı seyahat anında kesinleştireceğiz.
Yola çıkmadan hazırlıkları tamamlamaya çalışıyorum. Yanmar Selahattin usta ile çoklu telefon görüşmelerinde bir türlü zamanı kesinleştiremeyince "-Acaba şu motorun periyodik bakımını yapsam mı?" diye düşünmeye başladım. Aslında hangi saatlerde nelerin değişmesi gerektiği, hangi parçaların gözle kontrol edilmesi gerektiği, hepsi motorun kullanma kılavuzunda yazıyor. Dün teknenin içinde temizlik yaparken bir baktım komşum Can gelmiş. Selamlaştıktan sonra Selahattin ustanın henüz gelemediğinden falan bahsettim. O da tam beklediğim teklifi yaptı "-Bende yedek parçalar ve malzemeler var, gel beraber yapalım."
Sağolsun Can işin tüm ayrıntılarını gösterdi. Yağın boşaltılması, yağ filtresi değişimi, yeni yağın koyulması, eksik soğutma suyunun tamamlanması, motordaki mazot filtresinin değişmesi, kelepçe vidalarının kontrolü gibi işlerin tümünü 1,5 saat içinde bitirdik. Konu ile ilgili ince detayları hafızama not ettim. Ayrıca motorun kullanma kılavuzunun arkasındaki not sayfalarına da, bakımda değişenlerin ve yapılanların listesini not aldım.
Bundan sonra her 100 saatte bir bu bakımları da kendim yapmaya karar verdim. İnsanın bu konulara da hakim olması, kendine olan güveni pekiştiriyor.
Ufak bir ayrıntıyi da atlamayayım. Teknenin içindeki döşemeleri de yıkanması için eve götürmüştüm. Bu arada bizim döşemeler fermuarlı, yüzleri çıkabiliyor. Çıkarması nispeten kolay ama yerine takması daha zor. Tam son kılıfla uğraşırken fermuar takıldı. Zaten bit kadar olan fermuar elciğini, bir aşağı, bir yukarı takıldığı yerden kurtarmaya çalışırken kırıldı. Haydaa, yüklendim koca minderi modokoya getirdim. Tanıdığım bir döşemeciye tekrar fermuar diktirdim. Bu sorunu da hallettim Ama bana yarım güne mâl oldu.
Ayrıca teknedeki mazot filtresi, yağ, kayışlar, impeller v.s. gibi eksikleri de yedek olması amacı ile stokluyorum.
Çıkacağımızz güne de raporlar yağmur veriyor ama hadi hayırlısı bakalım...

1 yorum:

dogi dedi ki...

Sevgili Taner,
Öncelikle Kendi SÖküğünü kendin dikme konusundaki yaklaşımını tebrik ediyorum kesinlikle haklısın...
tecrübelerini bir ara benlede payşalırsan sevinirim, ayrıca sezon zamanında bütün servisler ne yazıkki sözlerinde duramıyor...
Tüm Talya tayfasını huzur ve keyif dolu bir seyir dilerim,kolayına rüzgarınız her daim olsun....
sevgiyle,
DOGİ