22.02.2010

Lodos Seyri

Günlerden Pazar. Evde oturuyorum. İçimde fena halde teknede olma dürtüsü var. Saat 13:30 gibi evdeki işleri toparlayıp tekneye doğru yollanıyorum. Hava raporları hafta sonunu kuvvetli Lodos veriyor. Benim de uzun zamandır beklediğim haber bu. Marinaya doğru giderken Mehmet'i arıyorum. "-Teknede bir kişiye daha yerin var mı?" diye soruyor. Olmaz mı.
Ben Mehmet'den yarım saat önce teknede oluyorum. Tüm F6 iskelesi sakinleri orada. Cengiz, Can, Hüsne, Umut. Ayrıca Cengiz'in teknesinde de misafirler var. Tam bir şamata. Can sert havayı bulunca dayanamayıp çıkmış. Şöyle bir Moda'ya kadar gidip gelmiş. Ama bu arada sırılsıklam olmuş. "-Valla teknenin burnu dalgaların içinde gidiyordu." diye beni uyardı.
Mehmet'de 14:00 gibi iskelede olunca tüm hazırlıkları tamamladık. Anayelkene ikinci camadan vuruldu, basılmaya hazır durumda. Rüzgar marina içinde bile sert, Talya' ya sancak taraftan bindiriyor. İskelemde komşum Hüsne'nin Scorcher'i var. Çıkarken rüzgarın tekneyi iskele tarafa yapıştırmaması için sancak komşumdan bir açmaz alıyor ve hemen fırlayıp çıkıyoruz. Marinanın hemen çıkışına yakın, yeni Nazenin V'in önünde camadanlı anayelken ve camadanlı cenovayı basıp motoru kapatıyoruz. Talya rüzgarı iskeleden alıp ok gibi Moda istikametine doğru fırlıyor. Dalgalar koy içinde iki metre civarında. Moda iskelenin önlerinden bir tramola ile pruvamızı Yassıada'ya çeviriyoruz. Talya dalgaları eze eze orsa seyrine başlıyor. Keyifler çok gıcır. Denize bakıyorum bir biz varız, bir de İtalyanların kullandığı bir yelkenli. ( sonradan öğrendim İtalyan olduklarını ). Mehmet ile dalga yüksekliği tahminleri yapıyoruz. Bazılarını *yarma* diye adlandırıyorum. Hakikaten ikibuçuk - üç metre civarındalar. Talya bana mısın demeden hepsinin üzerinden kayıp gidiyor. İşin enteresan tarafı fazla serpinti de almıyoruz. Belki de Talya'nın borda yüksekliğinden. Yaklaşık 2 saat Mehmet ile bu denizin keyfini çıkarıyoruz. O da özlemiş, Lotus Bebek'de bağlı olduğundan beri tam olarak yelkene çıkamıyor.
Sonrasında sancak tramola ile dönüşe geçiyoruz. Önce biraz orsa sonra da geniş apaz, yelkenler laçka. Bu şekilde marinanın ağızına geliyoruz. İçeri girmek için bir kavança ve gezi sona erdi.
Yine Nazenin'in önünde anayelken mayna ediliyor. Yüzler gülüyor. F6 daki yerimize baştan kara giriyoruz. Çapanın bağlı olduğu makarada bir somun düşmüş, onu yerine monte edebilmek için ayağımızın karada olması gerkiyor.
Bu haftayı bu şekilde yelken dolu geçirdik. Sezon da yaklaşıyor. darısı önümüzdeki günlere.