24.03.2011

Aküler

Geçtiğimiz Şubat ayında TALYA 4 yaşına girdi. Bizim hanımefendinin güzelliğini muhafaza edebilmesi için ne gerekirse yapıyoruz. Akülerde Talya gibi 4. yaşlarına girdiler. Ufaktan düşünmeye başlamıştım, bu aküler bir yerde su koyverebilir dikkatli olmak lazım diye. Evvelki hafta sonu sevgili Mehmet Erem, Erol Şar ve Ömer Kırcal ile bir program yaptık, Burgaz ada yolcusu olalım diye. Cumartesi günü hava nefis. Tekneye erkenden damladım. Biraz temizlik ve toparlama yapayım. İçeri adım attığımda ilk gördüğüm şey, bir önceki gelişte both şalteri açık unutmuş olmamdı. Hem de "Both" pozisyonda... Yani 2 akü de devrede. Birde üstüne hidrofor ve derinlik göstergesini de açık unutunca bir baktım her iki akü de 5V civarı gösteriyor. Tamam dedim, aküler gitti. Sonra düşünüce, musluk çalışmadığı için hidrofor da çalışmadı, e derinlik ölçer kaç amper akım çeker de aküleri bitirir dedim kendi kendime...Ama aküler 4 yaşında olduğu için artık şarj tutmakta zorlanıyorlar, ne kadar zayıf akım da olsa işi bitirdi diye düşündüm sonrasında.
Neyse yapacak fazla bir şey yok, aslında şalteri 1. veya 2. pozisyonda bıraksaydım sağlam akü ile motoru çalıştırabilirdik, şimdi öyle bir imkanımız da kalmadı. O arada Erol abi geldi, durumu hızlıca anlattım. Niyetim aynı marka ve amper de aküleri yenilemek. Erol abi muhalefet etti, "-Boşver pahalısını ucuzuna bak, hepsi aynı işi görür" dedi. Erol abinin bu konuda lafı dinlenir, hiç ikiletmeden tamam dedik. Ardından Mehmet geldi. Mehmet'de Erol abi de motorlu. "-Biz gidelim aküyü alalım sen bu trafikte bir saatten aşağı gelemezsin." dediler ve Mehmet'in motoru ile gittiler. Bu arada ben bitik aküleri söktüm ve iskeleye taşıdım. On beş dakika sonra Mehmet ve Erol abi yepyeni 100 amperlik "Mücahit" marka aküler ile geldiler. Ebatlar aynı, bizim yeni Mücahit'ler de eski DELPHI aküler gibi bakım istemiyor. Hemen monte ettik ve marşı bastık. Yeni akülerimizin fiyatı eskilerini iade etmek kaydı ile tanesi 150TL. Delphi'nin fiyatını sorduğumda ise tanesine 250TL istendi.
Sonrası malum Burgaz ada, Adakeyf restaurant ve deniz. Yine her şey çok güzeldi.

Bir sonraki yazıda ise Buzdolabımızın hikayesi var.

2 yorum:

Anonim dedi ki...

TANER CİM AKÜYÜ ALDIĞIN TARİHE BİR KENARA YAZ BAKALIM BUNLAR KAÇ SENE GİDECEK?

ENGİN REİS

Taner dedi ki...

Not aldım zaten Engin'cim.
Öncekiler gibi 4 sene giderse iyidir.

TANER