27.12.2011

Talya'nın Yeni Mekanı

Geçen hafta Çarşamba günü teknenin Amerika'dan beklediğim evrakları mail ile bana ulaştı. Hemen sigorta ve transitlog işlemlerini başlattım. Malum, yılbaşı gelmeden teknenin marinasını değiştirmek lazım. Bulunduğu D-Marin Göcek son derece pahalı bir marina. Planım Marmaris Yat-Marin'e gitmek. Teknenin sigorta işini her zamanki gibi Hakan ile hallettik. Transitlog hakkında fazla bir bilgim yok. İlk defa yaptıracağım. Çeşitli bilgiyi etraftan toparladıktan sonra tekneyi teslim aldığım Ecker-Yachting Volkan bey'den bu konuda yardımcı olmasını rica ettim. Özellikle de "makul bir fiyatla" vurgusunu yaptım. Volkan bey bana, İlhay bey adında kendi işlerini de yaptırdığı bir arkadaşı önerdi. Yapılacak iş teknenin Türk sularında resmi olarak dolaşabilmesi için bir transitlog çıkartmak. Göcek'e gitmeden telefonla arayıp işin ne kadar tutacağını bir sorayım dedim. Tahmin edileceği üzere bir cevap alamadım. Zaten cevap alamayınca bu işin tuzlu bir yere doğru gittiği belli oldu. Ertesi gün İlhay beyden haber geldi trasitlog hazır diye. Tekrar fiyat sordum. Aldığım cevap: "buraya gelin konuşuruz" oldu. Zaten bunu duyduktan sonra kesin olarak işin pahalıya patlayacağını anladım.
Cumartesi günü sabah 6:30 için Pegasus dan Dalaman biletlerimizi aldık. Kardeşim Alper'de benimle geliyor. Cumartesi sabahı 4:00 gibi uyandık ve hemen yola koyulduk. Saat 8:30 da Göcek D-Marin de Talya'nın başında yol için gerekli hazırlıkları yapıyorduk.Bu arada İlhay beyle yaptığımız görüşmede bana göre ödememiz gereken rakamın üç katından fazla bir rakamla karşılaşınca müthiş sinirlendim. Kabahat bende aslında, tanımadığın adamla niye böyle işlere giriyorsun. Göcek'de veya başka yerlerde aracılarla yapılan işler için bir uyarı olsun bu. Ufak alışveriş ve bazı şeyleri yoluna koyduktan sonra 10:30 gibi koltuk halatlarımızı çözdük. İstikamet Marmaris. Yaklaşık 8 saatlik yol. Hava güneşli ama oldukça soğuk. Poseidon da Fethiye körfezini çıkınca tam kafadan gelecek sert rüzgar işaret ediyor. Neyse, biz yine de bir şansımızı deneyelim dedik. Peksimet adası ve Kurtoğlu burnu arasını döndükten sonra, sert denizler ve sert rüzgar tam kafadan gelmeye başladı. Bir süre inat ettik. Yaklaşık bir saat kadar. Fakat baktık ki hava üstüne koyuyor, bizim Marmaris'e varmamız akşam karanlığa kalacak, zaten sabah dört den beri uykusuzuz, boşver dedik. Cebimizde B planımız var tabii. Rotayı Fethiye, Ece Saray marinaya çevirdik. Yaklaşık 3 saat sonra marina botu bize yerimizi gösteriyordu. Ecesaray gayet güzel bir marina. Tam Fethiye'nin ortasında. Çok merkezi bir yerde. Göcek'e çok yakın olması, çevresinde güzel koylar bulunması, Kekova, Kaş Kalkan'a olan yakınlığı, uygun fiyatı artı noktaları. Eksi tarafları ise, Fethiye limanına dökülen tatlı sular sebebiyle çok kekamoz yapması ve bir çekek yerinin bulunmaması. Ön büroya 6 ay için sözleşme yapmaya girdik. Fakat 6 ay ve bir yıl arasında öyle az fark vardı ki, değmez diyip bir yıllık sözleşmemizi yaptık.
Şimdi buradayız artık, bakalım ilerisi neler getirecek.

Cenk dedi ki...

Hayırlı olsun, bu yılki zam durumlarına göre bizim de B planımız Ece Saray...görüşmek üzere, iyi yıllar

Sevgiler

Cenk

poyraz dedi ki...

Sevgili Taner,bir defalık yenen kazıkları kafana takma..Bazı dersler pahallıya alınır.Keyfin bozulmasın.
Yaza motorumla ziyaretine gelip 1 gece misafirin olacağım.Canan!ı da kandırmaya çalışıyorum.
ecesaray marina muhteşem görünüyor.http://www.ecesaray.net/marina.php
Hayırlı olmasını diliyorum.

Sevgiler
yusuf Hara

bkgorkey dedi ki...

taner bey, iyi günler.
yeni "talya" nız hayırlı olsun. ben 1949 istanbul doğumlu, emekliyim.ilk talyayı aldığınızdan beri yazmak istedim, nedense olmadı. yazları fazla uzun kaldığımızdan ve orada internet bağlantımız olmadığından v.s. v.s. v.s.....
eski tekneniz de güzeldi, ancak boyutları sınırlı olduğundan ve de seyir imkanları bakımından bavaria ile kıyaslanmaz herhalde.
bu arada size şunu yazmak istiyorum. 2011 başında; "bu sene ayvalığa gitmek istiyorum " diye yazmıştınız. ben de 20 nisan 2011 de yazın yaşadığımız, çanakkale ili, ayvacık ilçesi, kocaköy'e gittim. evimiz, babakale'nin 3 nm doğusunda "lodos burnu" mevkiindedir. ben de o sıralarda hartley-18 yeni zelanda dizaynı bir tekneyi imal etmeye karar vermiştim ve 15 mayıs 2011 de imalata başladım. siz de takdir edersiniz, bu konu oldukça zor ve uzun soluklu bir olay, bu sebepten neredeyse burnumuzun dibindeki denize bile ancak paydostan sonra akşam üstleri inebiliyordum. aylardan temmuz başı bir ara atelyeden eve birşeyler için geldim, balkondan denize bakarken bir yelkenli ayvalıktan bize doğru geliyordu, içimden bir ses, bu (talya) olabilir mi dedim. dürbünü aldım, ne göreyim, gerçekten "talya". tabii ben sizin istanbul'a döndüğünüzü düşündüm o an. fakat dönenler, teknenin yeni sahipleriymiş.
marina kiraları, maalesef amatör denizcilerin kabusu oldu, siz de güneyde kalmaya karar vermişsiniz, hayırlı olsun. ancak tekneniz kalamışta olsaydı, kınalı, burgaz, kavak seferleri bavaria ile mükemmel olurdu herhalde.
şimdilik bu kadar, sevgi ve saygılarımla. bülent küçükgörkey