15.05.2012

Uzun Hafta Sonları 1

Soğuksu
Uzun hafta sonlarımızın ikincisinde yine ekip toplandı. Bu sefer çocuklar olmadan, Ertem, Kınıklı ve Özer aileleri TALYA'nın yolcuları. Hafta sonu programlarımızda bazı şeyler neredeyse fikslendi gibi. Mesela uçuş saatlerimiz. Pegasus Cuma akşamı 20:05 uçağı ile Dalaman gidiş, Pazartesi akşam 21:45 uçağı ile S. Gökçen dönüş.
Bu ekibin erkek elemanları ile daha önce de Fethiye'ye gelmiştik. Balık pazarı Recebin yeri ziyaretimiz ekipte unutulmaz lezzet izleri bırakmıştı. Bu yüzden ilk durak "Recep's Place". Bizi hava alanından transfer eden minibüse rica ettik, ben ve Tuncer hariç ekibin tamamı balık pazarına nakledildi. Biz de valizleri tekneye yerleştirdikten sonra ver elini Recep. Geç yenen bir akşam yemeğinin ardından tekneye gelip kamaralarımıza yerleştik. Ertesi gün için planımız Küçükkargı (Günlüklü) koyu. Daha önce hiç gitmemiştik, bakalım yarın göreceğiz. Ayrıca Kuzenler Cüneyt ve Gökhan ile de buluşma noktamız orası. Onlar da Anytime ile Göcek'den çıkıyorlar. Her ikimiz için de yaklaşık kırk dakikalık yol. Bu arada biz TALYA'nın karinasını dalgıçlara temizletmiştik. Bakalım sonuç nasıl olacak.
Ertesi gün klasik olarak Fethiye Özsüt'de kahvaltı ile güne başladık. Ardından alışverişler Fethiye meyve pazarından yapıldı. Buradaki favori tezgahımız "Adanalı". Giderseniz Adana'lıyı sorun gösterirler. Yumurtalar, peynirler, meyveler hepsi çok taze. Bizim hanım bayılıyor oradan alışverişe. Alışveriş tamamlandıktan sonra hemen tekneyi neta edip yola koyulduk.  Yaklaşık bir saat yolumuz var. Bu sefer altımız temiz olduğu için çok iyi gidiyoruz. 40-50 dakikada Günlüklü koyuna vardık. Koy güzel. İçeride bir tesis var. O da kendini çok iyi doğaya uydurmuş gibi. The Bay Beach diye bir yer. İskele, ağır geçen kış şartlarından dolayı hasar görmüş. İçerisi Lodos'a açık. Ayrıca hafif solugan da alıyor. Neyse, bizi iskelede kuzen Cüneyt karşıladı. Onlar iskeleye aborda olmuşlar. Bizde onların önüne aborda olduk. Hoş geldin beş gittinden sonra serbest zaman. Bir kısmımız tesisi gezdik. Tüm villalar bungalov tipi. Hep ağaçtan yapılma. Ayrıca spa-masaj falan da var. Neyse bunlar bize göre değil. Bugün süper finalin oynanacağı akşam. Galatasaray-Fenerbahçe derbisi. Her iki tekne olduğu gibi Galatasaray'lı. Bir tek bizde Ayda Fenerbahçe'li. Herkes formalarını giyip akşam yemeği düzenini aldı. Tam televizyonun önünde bize uzun bir masa ayarlamışlar. Tabii biz geleceğimizi, özellikle maçı seyredeceğimizi önceden bildirmiştik. Neyse korkulan olmadı, Galatasaray derin bir heyecandan sonra şampiyonluğunu ilan etti. Bizim de yatmamız gece 01:00 i buldu.
Neşeli mi, ağlak mı ?
Sabah kahvaltıyı iki saat geçe Anytime'da tüm ekip buluşulup felsefe yapılmaya başlandı. Felsefe konusu ise şu: Bendenize göre içkiler ikiye ayrılıyorlar. Neşeli olanlar ve ağlak olanlar diye. Ağlak olanların başında ise bizim milli içkimiz geliyor tabii. Bu konuda çok tepki ile karşılaşmaya hazırladım kendimi. Ama SU, binlerce yılda graniti bile aşındırır misali mücadeleyi sürdürüyorum. Bu ayrıca bir başlık olacak kadar geniş ve uzun bir konu. Neyse ben bu yolda SU olmaya devam ediyorum.

Soğuk Su' dayız.
Bugün yolumuz Soğuksu koyu. Burası da ilginç yerlerden biri. Türk yatçılar tarafından çok uğranılan ve bilinen bir yer değil. Gemiler adasının kuzeydoğusunda kalıyor. Yaklaşık iki saatlik bir seyrin ardından Soğuksu'ya geldik. Hemen tesis sahibi Ali bey bizi karşıladı. Erken sezon olmasına rağmen bir sürü Alman ve İngiliz var koyda. Hepsi yaşlı insanlar. İnşallah bizde bu yaşlara geldiğimizde sağlığımız elverir de bu şekilde denizlerde olmaya devam ederiz. Demirlememizin hemen ardından Anytime 'da bize aborda oldu. Hemen anında mürettebatlar karışıp sohbete başladık. Akşam yemeği için hazırlıklar yapıldığında güneş batmaya başlamıştı bile. Sağolsun Ali bey bize en güzel masayı ayarlamış. Bize:"Tam kırk gün oldu sezonu açalı, ilk Türk misafirlerim sizlersiniz" dedi. Çok keyifli bir akşam yemeğinin ardından herkes botlarla teknelerine çekildi. Yarın Cüneyt'lerin uçakları erken saatte olduğu için onlar erken ayrılacaklar. Biz ise akşam uçtuğumuzdan yarın da vaktimiz olacak.
Ertesi sabah Anytime saat 06:00 gibi avara oldu. Biz ise geniş bir kahvaltıdan sonra, sırası ile Ölüdeniz ve Kelebekler vadisi yaptık. Sonrasında akşam 16:00 yakıt ikmali yapıp depomuzu fulledikten sonra yerimize bağlandık. Çamaşırlar yıkandı, tekne toplandı ve teknemize bir sonraki sefer buluşmak üzere "Hoşçakal" dedik