22.05.2012

Uzun Hafta Sonları 2

Ekincik - My Marina

Bu seferki seyahatimiz Grizabella ile olacak. Grizabella 35feet lik 1996 model bir Bavaria. Kardeşim Alper'in teknesi. Alper'in amacı tekneyi bağlı olduğu Marmaris YachtMarin'den Göcek Marintürk'e getirmek.Geçen yıl komple Yat Marin'de kaldılar. Haliyle aynı yerleri dolaştığında insanda bir sıkıntı başlıyor ve değişik coğrafyalar görülmek isteniyor. Alper Marintürk ile altı aylık sözleşme yaptı. Bu yaz Grizabella Göcek'de olacak.
Ekibi topladık. Toplam altı erkeğiz. Dört kişi bizim familyadan, ilave olarak da Erkan ve Nejat var.
Bu arada anlatmam gereken bazı olaylar oldu. Bu olaylar zincirinin birincisi Sabiha Gökçen'de. Tam uçağa binerken birden irkildim. Elimde kabine alacağım çantam olması lazım, aaa baktım yok. Ülen ne yaptık çantayı ?  Tam uçağın giriş kapısındayken yetkiliye söyledim ve koşarak uçaktan geri çıktım. Tabi yetkili de yanımda koşuyor benimle. Taa kafelere kadar gittik baktık, bizim çanta yok. Çaresiz koşarak uçağa geri döndük, pilot hazırlanmış, bizi bekliyorlar. Benim çantada çarşaf, yastık kılıfı, giysiler ve kozmetikler gibi günlük ihtiyaç malzemeleri var. Taşıma zorluğu olmasın diye, seyahate sadece küçük bir el çantası ile çıktım.Yani sadece üstümüzdekiler ile dört gün geçireceğiz. En sevmediğim durum. Ne yapalım başa gelen çekilecek.
Akşam uçağımız Dalaman'a inince önce tekneye yerleşip sonra da Marmaris'i turlamaya çıktık. Bir iki saatlik bir Marmaris turundan sonra bitap şekilde teknede uykuya çekildik. Uykuya çekildik ama burada da anlatmam gereken başka bir konu var. Alper yaklaşık bir ay önce böcek olduğundan şüphelenip, tekneyi komple ilaçlatmış. Anlattığına göre gelen ekip, iki küçük dumanlı ilaç bombasını içeride patlatmışlar. Alper tekne içindeki tüm dolapları falan açık bırakmış, ilaç oralara da etki etsin diye. Diğer herkes kendi getirdiği çarşafları ve yastık kılıfları ile yattı. Ben ve Alper ise teknede olan ve ilaçlanmış çarşaf ve yastıkları kullandık. Malum çantayı unuttuk ya!  İlaçlamayı yapanlar Alper'e "-Abi bu ilacın insan sağlığına zararı yok, bir şey olmaz" demişler. Tabi eminim o ilaçlı yastıklarda yatacağımızı da düşünmemişlerdir. Yani insan onları bir yıkar, havalandırır öyle yatar, değil mi ? Ben gece uyurken saat 03:00 gibi yüzümü yastığa koyduğum yerde bir yanma başladı. "-Allah, Allah ne oluyor?" dedim kendi kendime. Sabah kalktığımda yüzün sol coğrafyasında müthiş bir yanma var. Aynı durum Alper'de de mevcut. Görünürde bir şey yok ama hissiyat tam yangın yeri. Bu böyle iki gün devam etti, sonra Ekincik'de bulduğumuz STILEX adlı jel merhem durumu sakinleştirdi.
Sabah kahvaltımız
Evet biz dönelim gezimizin ayrıntılarına. Ertesi gün teknedeki toparlama işleri biter bitmez bastık yelkenleri ve çıktık. Tabii tüm teknedeki çamaşırlar ilaçlama yüzünden doğrudan çamaşırhaneye verildi. Onların yıkanması, ütülenmesi diğer işler, çıkışımız bayağı geç oldu. İstikamet Ekincik, My Marina. Ben ilk defa göreceğim. Rutin bir seyirden sonra saat 21:00 gibi Ekincik'e vasıl olduk. Bilenler için anlatılacak çok fazla bir şey yok. Bilmeyenler ise mutlaka gidip en azından bir kez görmeliler. Eski tahta takunya giyilen banyolarında bir duştan sonra yemek pozisyonu alınıp, giyinilip üst kattaki restorana geçildi. Yemek çok lezzetli ve görsel olarak servis çok iyi. Uzun muhabbetli, güzel bir yemeğin ardından tekrar uykuya çekildik. Sabah kalktığımızda kahvaltı hazırlıklarına başlayacak iken Erkan: "Ya, boşverin hazırlığı, çıkalım yukarıda yapalım kahvaltıyı." deyince kimseden itiraz gelmedi. Sabah kahvaltımızı da çok güzel bir atmosfer eşliğinde bitirdik. Bir iki saat kahvaltı sonrası oyalanmanın ardından Göcek'e doğru yol verdik. Toplam seyir yaklaşık beş saati buldu. Seyir yorgunlumuzu da Göcek'de en sevdiğimiz yerlerden Göbün'de attık. Ertesi gün de öğlen gibi Marintürk'e girip Grizabella'yı 6 aylık yeni yuvasına koyduk. Bu yeni marinada çalışmalar devam ediyor. Pontonlar daha tamamlanmamış. Tekneyi koyduğumuz yer lodos esintisinde çok fazla sallanıyor. Diğer pontonların inşası bittiğinde tekneyi daha içeri sakin bir yere alacaklarını söylediler.
Bu arada yapılan telefon görüşmelerinde, bizim çanta Gökçen hava alanının güvenlik kontrol bölgesinde çıktı. Yani ben X ray kontrolden geçerken çantayı orada bırakmışım. Dönüş yolculuğumuzda çantayı kayıp eşya bölümünden teslim aldık. Bu da bize sıkı bir ders oldu.