25.04.2008

23 Nisan

Yaklaşık 10 gün önce, 23 Nisan tatili sebebi ile tekneye kaçmayı kafaya koymuştum. Hava raporlarını aldım. Saatli Maarif'n bahsettiği "Sittei Sevr" soğuklarının başlayacağı açıkça görülüyor. Hafta sonuna doğru hava sıcaklığı yaklaşık 10-11 derecelere düşüyor. Çook uzun süredir esen Lodos, yerini ufak ufak Poyraz'a bırakıyor gibi. Tabii gelen kuzeyli rüzgarlarda sıcaklığın düşmesinde etken.

23 Nisan için, sabah saatleri 15-16knot, öğleden sonra ise 4-5 knot Lodos olarak veriliyordu. Hava sıcaklığı iyi, kısmi olarak da güneşli. Ben hava tahminlerini birden fazla siteden alıyorum, hepsine baktıktan sonra ortalama bir fikre sahip oluyorsunuz zaten. Benim en çok kullandığım tahmin sitelerini yan tarafa ekledim. Üç tanesine bakıp denize çıkarsanız neyle karşılaşacağınızı bilebilirsiniz.

23 Nisan çıkışı için Dak-Sar eğitmenleri Can Aksoy ve Melih Sanalan' ı aradım. Can hocanın işi olduğundan gelemedi, ama sevgili Melih Hoca'mız Lale hanım ile birlikte, eşimle benim konuğumuz oldu.

Sabah çıkışımızda hava 5 gibi Lodos esiyordu, ayrıca kaba dalga da vardı. Biz de çıkışta yelkenlerimizi bastık. Benim, bu tarz havalarda teknenin orsalaması ile ilgili bir sıkıntım vardı. Bunu Melih hoca ile de paylaştım. Melih hoca dümene geçti, bende yelkenleri hazırladım. Önce genovayı açtık. Tekne hemen hareketlendi ve dar apazda yol almaya başladık. Yaklaşık 4-4,5 knot gibi gidiyoruz. Burada problem yok. Hatta dümeni bıraksak bile, tekne rotasında yürüyor. Daha sonra ana yelkeni bastık. Baktım alt yaka çok bol, dolayısı ile yelken çok torlu oldu. Bumba sancak kontrada. Talya'nın, yani tüm EGE26 ların anayelken ıskotaları, yerden tasarruf amacı ile kaportanın tam üstünde.üçgen vaziyette konumlandırılmış. Araba yok. Dolayısı ile bu, bumbanın pupa-pruva hattında ortaya gelmesini çok zorlaştırıyor. Bu güne kadar birkaç yol denedik ama çok verimli olmadı. En son Engin Sisi ile değişik bir ıskota sistemi yaptık. Bu sistem de iskele kontrada verimli ama sancak kontrada bumbayı ortaya alamıyor. Şimdi Engin bey, sancak kontrada da çalışacak başka bir yöntem düşünüyor. Bakalım, işe yararsa ne ala, yoksa arabalı bir sisteme geçmeyi düşünüyorum. Neyse, bizim anayelken çok torlu olunca ve tam pupa-pruva hattı üzerine de gelemeyince aşırı orslamaya başladı. Melih hoca bile bu duruma şaşırdı. Daha sonra sırası ile problemi tesbit edebilmek için tüm noktaları tek tek elden geçirdik. En sonunda alt yaka gergisini vince getririp iyice kastığımızda, yelkenin tombul toru kısmen düzeldi. Dümen daha bir yoluna girdi. Sonra, iskele kontraya bir tramola attık. Bu kontrada, bumba daha ortada olduğu için sanırım, tekne güzelce orsa gitmeye başladı. Dümen de büyük negatif yükünü attı.

Yarım saat sonrasında hava iyice düştü. Bizde motor yelken Büyükada'ya doğru yola koyulduk. Talya'nın ilk Büyükada seyri oldu bu. Tekne güzelce bağlandı. Tam da 23 Nisan Paskalya yortusuna denk geldik. Ada cıvıl cıvıldı. Kızların başlarında papatyadan taçlar, insanlar oturmuş deniz kenarında bira,midye,balık yiyorlar. Tam insanın içini kıpırdatan, deniz-ada-insan manzaraları.

Kısaca çok keyifli bir günün ardından Talya Fenerbahçe Marina'daki yerine döndü.