22.03.2010

İYK ve Yarış

Geçtiğimiz Cumartesi ve Pazar İYK'nın "Çanakkale Şehitleri Kupası" olarak düzenlenmiş yarışı vardı. Ben de yarış ekibi arayışıma önce aile içinden başladım. Hanıma sordum: "-Olur" dedi. Oğluma sordum: "-Olur" dedi. Kayın biradere sordum o da: "-Olur" deyince ekip ummadığım kolaylıkta oluştu.
Yarışın rotası, F.Bahçe açığındaki digavsing iskelede, Kınalı ada iskelede, Burgaz ada sancakta, Heybeli ada iskelede ve bitiş.
Toplam rota 9 mil. Saat 11:00 de başlama işareti verildi. Bu arada bizim Gezgin Korsanlardan 7 tekne daha katılıyor. Rüzgar esiyor-esmiyor kıvamında. Bizim familya toplam 54 tekneyi yelken açmış görünce ortama bayıldı.. Fakat zaman ilerleyip rüzgarsızlıktan pek hareket edemeyince ekipte sıkılma emareleri başladı. Bekle bekle kıpırdamak mümkün değil. Ufak ufak F.Bahçe açıklarındaki degaussing şamandırasına doğru ilerliyoruz. Sonunda ekip pes etti ve girip içeri yattılar. Kaldım tek başıma. Gerçi yapacak fazla bir şey yok. Tam şamandırayı dönme tramolası atarken Tuğrul uyanıp yanıma geldi. Boğaz akıntısı ve rüzgarı alınca 6,5 knotlara varan süratle 15-20 dakikada Kınalıada arkalarına ulaştık. Tam adanın arkasına girdiğimizde yine rüzgar kesildi ve yapışıp kaldık. Tuğrul hariç ekip uyuyor. Derken telsizden bir anons:

"-Talya, Talya, Dogi..."
"-Dogi dinliyorum burası Talya..."
"-Abi yapıştık kaldık, ne yapalım bırakalım mı yarışı ? Turhan abi şu anda Burgazada'da, pisi balıklarını ayırtmış."

Haydaa, bu da sorulur mu bu ekip varken. Hayır dememiz mümkün değil. Tamam dedik, yarışı bıraktık. Zaten bu hızla yarışın bitiş saati olan 18:00 a da yetişemeyeceğiz. Hakem komitesine çağrı yaptık yarışı bıraktığımıza dair, ama duyan olmadı. Ben de Ekim teknesi Can'ı arayıp haber verdim. Komiteye yarışı bıraktığımızı haber vermesini rica ettim. Adaya vardığımızda Turhan abinin De Luxe teknesi koydaki tonoza bağlanmıştı. Biz de Dogi ile beraber üstüne aborda olduk.
Burgaz'da Yasemin restoranda otururken baktım telefonum çalıyor, tanımadığım bir numara:

"-Aloo, Talya teknesi Taner bey mi?"
"-Evet, buyrun?"
"-Taner bey, ben baş hakem Ahmet Atacan, yoksunuz meydanda, göremiyoruz sizi."
"-Hay allah, Ahmet bey biz yarışı bıraktığımızı Ekim teknesine bildirmiştik, telsizden ulaşamadık size."
"-Tamam Taner bey anlaşıldı".

Can herhalde yarış heyecanı ile bizim yarışı bıraktığımızı söylemeyi unuttu.
Burgazada'da Korsanlar ile yedik içtik. Bizim mürettebatın yüzü de güldü. Tuzlu bir hesap ödeyip adadan ayrıldık.
Yarış iki etaptı ama dönüş etabına mürettebat baskısı ile katılamadık.
Talya bundan sonra İYK gezgin sınıfında yarışmaya devam edecek ama mutlak mürettebat değiştirerek.


Hiç yorum yok: