26.04.2010

Trilye Gezisi -1-

Aşağıdaki yazıyı sevgili arkadaşım Ömer Kırcal'a adıyorum. Eğer telefonla arayıp sağlam bir fırça atmasaydı bu yazıyı yazmaya üşenecektim. Sağolasın Ömer...

Gezgin korsanlar ile her sene Yaza Merhaba etkinliği adı altında çeşitli rotalara geziler yapıyoruz. Geçen sene blogu takip edenler Marmara Adası Asmalı' ya gittiğimizi hatırlayacaklardır.
Geçen seneki etkinliğin yazısına buradan ulaşabilirsiniz.
Bu seneki rotamız Trilye oldu. Talya ile önceden iki kez daha Trilye yapmıştık. Hepsi çok keyifli seyirler idi. Tabii ki sevdiğiniz arkadaşlarınız ile filotilla halinde seyir yapmanın tadı da başka.
09/04/2010 Cuma günü tekneler üç grup halinde Trilye'ye doğru rota tuttular. İlk ve büyük grup sabah vakti çıktı. Biz işlerimizden dolayı öğleden sonra 16:30 gibi avara olduk. Son grup ise gece seyri yaparak Trilye'ye sağlimen vardı. Gidişimiz rüzgarsız motor seyri oldu. İnanılmaz bir akıntı yardımı ile beş buçuk saatte Trilye'ye vardık. Öyle ki motorun devrini 1000' e indirdiğimde bile GPS'de 5 knot hız görüyorduk. Normal motor seyrinde ise 8,5 knotlara varan hızları gördük. 7,5 ortalama ile Trilye'ye vardık. Tabi Talya'nın altı çok temiz. Boya işini falan daha yeni bitirdik. Büyük oranda hıza etkisi var.
Tabii bu durum bizi dönüş için endişelendirdi. Bu akıntı bu şekilde devam ederse dönüşümüz zor olabilir.

Trilye limana girişimiz gece oldu. Bizim korsanlar sağ olsunlar, yemeği bırakıp bize mendirek üzerinden ışıkla girişi belirttiler. Maalesef Trilye barınağa girişin fenerleri çalışmıyor.
Problemsiz şekilde gösterilen yere 40 mt zincir sererek kıçtan kara girdik. Pasarellamızı limana atıp korsanların "-Hoş geldiniz." temennileri ile karaya ayak bastık. Biraz etrafı dolaşıp, korsanlar ile merhabalaştıktan sonra Talya' da hazırladığımız yemeklere yumulduk. Yemekten sonra çaylar içildi ve uyku tulumlarımızı çekip derin bir uykuya daldık.