29.04.2007

Talya'da Bir Cumartesi

Bu hafta, ben, eşim, oğlum, Gökhan, Mehmet ve Zeynep Talya’dayız. Ekipte Gökhan, Mehmet ve Zeynep’in yelken eğitimleri var. Bu hafta iyi yelken yapılacak gibi gözüküyor. Hava da bayağı kuvvetli esiyor. Evet, bu hafta zevkli olacak.
Saat 11:40 gibi Ataköy Marina’ya intikal gerçekleşti. Tüm yiyecekler ve nevale alındı. Öğle yemeği Çam Limanında teknede yenilecek. Fuar sebebiyle elimizden alınan pontonumuzdaki teknelere şöyle bir baktıktan sonra geçici pontonumuza yöneldik. Talya motoryatların arasında kuğu gibi yatıyor. Hava kuvvetli estiği için Marina’dan camadanı hazırlayıp o şekilde çıktık. İyiki de öyle yapmışız. 4-5 beaufort arasında bir rüzgar marina çıkışında bizi karşıladı. Önce cenova sonra anayelken basıldı. 6-6.5 knot sürat ve dar apaz seyirle Heybeli Çamlimanı'na doğru pruvamızı verdik.
Yaklaşık bir buçuk saatlik bir yolculukdan sonra Çamlimanı'nda demirimizi attık. Çamlimanı kuzey rüzgarlarına kapalı olduğu halde içerisi bayağı esiyordu.
Birkaç yelken ve motoryat la beraber yaklaşık 2 saatimizi burada geçirdik.
Ataköy yerine ertesi güne kolaylık olsun diye Kalamış marinaya gitmeye karar verdik. Heybeli'nin doğusundan dolaşıp Kalamışa doğru motor+cenova yola koyulduk. Yaklaşık hızımız 7.5 knot. Anayelken basılı değil. Rüzgar akşam saatlerine doğru daha çok bastırıyor.
Yolda serpinti de alıyoruz. Daha sonra saat 17:50 civarında Kalamış Marina’ya geldik.
Tekneyle ilgili yapılması gereken bazı işler var. Bu işler biraz canımı sıkıyor. Sedat beylerin fuardan dönmesini bekliyorum. Onlar dönünce halledeceğiz inşallah.
Bu arada 18 Mayıs’da yapılması planlanan ve rotası Trilye olan “Bahar Rallisi” ne katılmayı düşünüyorum. Teknedeki bu eksikleri halledebilirsem ilk uzun yolculuğum olacak bu.