30.12.2008

Yeni Yıl Geliyor - Hava Buz


Ayvalık

Bir yılı daha devirdik. Hayallerimiz, yelkenlimiz, Göcek, Midilli, Ayvalık, Bayram falan derken koca bir sene daha geldi geçti. 2009 yılı saatli maarif takvimi duvardaki yerini aldı.
Hep söylüyorum iyi ki TALYA'yı almışım diye. Ne olacaktı şimdi o olmasaydı ? Hala oturup emekliliğin gelmesini, günlerin geçmesini bekleyip, rüyalarımızda yelken yapacaktık. Aklına bu işi yapmayı koymuş olanlar varsa ve gerçek bir istekse bu, imkanlar da müsaitse, ertelemnin ve beklemenin hiç anlamı yok, bunu da söylemiş olalım.
Geçen hafta küçük bir iş için tekrar Ayvalık' da idik. İstanbul kış kıyamet altında iken hava nefisti. Keşke dedim kendi kendime Talya şimdi burada olsa da, Midilli' de bir akşam yemeği yiyip ertesi gün dönseydik. Fırsatım olduğunca deniz kenarında dolaştım. Marinaya uğradım. Balık halini gezdim. Bizim botun motoruna kış bakımını yaptırdım. Herşeyi düzenleyip İstanbul' a döndüm.
İstanbul bir alem. Gidip gelince hemen farkı hissediyorsunuz. Öyle namussuz bir şehir ki hem kendini sevdiriyor, hem de nefret ettiriyor. Ama 41 yıllık bir İstanbul'lu olarak artık daha güneyde biryerler de olmam gerektiğini düşünüyorum. Güneş, ılık iklim, deniz, sakinlik bana büyük haz veriyor. Bakalım, artık emekliliği ekliyoruz onun için.
Talya' ya da iki haftadır uğrayamadım. Hava acaip soğuk. Böyle çok gri, soğuk, kasvetli havalarda gidesim olmuyor nedense.
Fakat bu hafta kesin gidiyorum. Yapmam gereken bir kaç iş var. Birincisi geçenlerde sevgili Cengiz Göl ile beraberken bana "-Oğlum senin radar reflektörü yerinde yok" dedi. Onun bu tarz şakalarına alışık olduğum için önce dalga geçiyor sandım. Sonra bir baktım aa, hakikaten yok. O ne zaman, nasıl düştü oradan hiç anlamadım. Direk dikildiğinden beridir sıkıca çarmıhların direk tepesi ile birleştiği bölgede görevini ifa ediyordu. Kaç kere işe yaradığını, şehir hatları kaptanları ile yaptığım telsiz görüşmelerinden teyid etmiştim. Şimdi yeni bir tane alıp, direğe çıkıp monte etmem gerek.
Ayrıca teknedeki nem alıcının tuzu bitti sanırım. Onun da yedek paketini kullanmam lazım. Bu meret de nasıl işe yarıyor anlatamam. Neredeyse 2-3 litre su döktüm kutusundan.
Ayrıca yedek tüpü götürüp tekneye bırakmam lazım. Olmadık yerde gazsız kalmak hiç hoş olmaz doğrusu.
Bu arada duyurmak istediğim bir şey var. Sevgili Tolga Pamir'in bir projesi. Projenin detaylarını iskele komşum Hakan Erim'den GezginKorsan forumda yazdığı gibi aktarıyorum:


"Tolga Pamir Türkiye'de çalışırken bizler gibi denize ilgi duymaya başlayıp sonra da "ben Vendee Globe'a katılıcam" diye dellenmiş bir adam. Buraya kadar anormal bir taraf yok. Bu tür deliler çevremde yığınla. Her ayna olan yerde de rastlıyorum bir ikisine... Fakat Tolga'nın farkı şurada ki sadece dellenmekle kalmıyor "bu işi en iyi Fransa'da yaparım" diye atlayıp Fransa'ya da gidiyor. Üstelik Fransızca da bilmediğini söylüyorlar bu aşamada. Gerçi karısı Fransız asıllıymış. (Nasıl oluyor da Fransız asıllı bir kadınla Fransızca bilmeden sağ kalıyor anlamadım ama... Bize en sert kadına bile Fransızca konuşman gerek diye öğretmişler, aşkın lisanı diye...) Fransa'da klasik "her işi" yapıp hedefine yürüyor. Denizcilerin geldiği barda barmenlik bile yapıyor. Adım adım hedefine yürüyor. Bu adımlardan biri de 6,5 metrelik teknelerle tek başına okyanus geçme yarışı olan "Mini Transat 6.50" yarışı. Bu yarışa girmek için bütün elemeleri geçip, gerekli kursları alıp yarışa katılmaya hak kazanmakla kalmıyor, bir tekne yaptırıp Türk bayrağıyla, Türk kimliğiyle yakında yarışa başlayacak hale de gelmeye çalışıyor. Bu aşamada tüm yazılarında ve internet gruplarındaki mesajlarında bitiş cümlesi olarak yazdığı "yelken yapalım yelkenle büyütelim" felsefesine uygun olarak bir de proje yürütüyor. Sponsorluğu farklı ve kolay bir yöntemle ele alan bu projeye göre 1.000 adet sweat shirt satılınca bir yelken okuluna 2 adet optimist alınacak. Sweat shirtlerin tanesi 40 YTL. "

GezginKorsan'lar adına bir adet de ben edindim. İlgi duyanlar www.miniproje.com adresinden Tolga Pamir e ulaşabilirler.

Herkese çok iyi ve çok mutlu yeni seneler diliyorum.


Ayvalık


Hiç yorum yok: