26.05.2009

Talya Yine Karada


1 seneden sonra TALYA'yı yine karaya aldık. Geçen sene yaptığımız işlerin sonuçlarını görmek açısınıdan iyi oldu.
Karina, bazı yerler hariç fena değildi. Geçen sene Moravia zehirli boya kullanmıştım. Bu sene yine aynısını kullandım. Önümüzdeki sene belki boyayı değiştirebilirim. Bu görüşüm, marinada liftin altında oturup karaya alınan teknelere bakarken oluştu. Bazı tekneler hakikaten çok temiz çıktılar sudan. Bu yönde biraz araştırma yapacağım.
İkinci bir konu dümen palasına bağlı vidalar. Tekne karaya alındıktan sonra şöyle gözle sağını solunu bir kontrol ettim. 3 adet paslanmaz vidadan 1 tanesi düşmüş, iki tanesi sağlam duruyordu. Hemen vidaların yedeklerini alıp, değiştirmek üzere sökmeye başladım. Sağlam gibi görünen vidalarda içlerinden erimişler. Bir nevi tutya görevi yapmışlar. İyi ki açıp kontrol etmişim. Kontrol etmemiş olsam belki diğer iki vida da zamanla düşecekti. Olay bir daha tekrarlanmasın diye, 3 vidadan ortadakine sağlı sollu küçük tutyalar koydum. Diğer iki vidayı da, tutyalı vidalara yekpare bakır telle bağladım. Sanırım seneye bu problem kalmayacak. Yinede ara ara dalıp kontrol edeceğim.
Ayrıca saildrive kuyruğunun çıktığı yerde, karinaya bağlı paslanmaz bir çerçeve var. Onun da bir tarafı açık gibiydi. Belki de aldığımızdan beri öyleydi tam hatırlamıyorum ama her ihtimale karşı onun etrafınıda sikaladım.
Ayrıca tüm salma çelik macunu ile kaplandı. Üzerine astar ve boya sürüldü. Salmayı da önümüzdeki sene kontrol edeceğim. Eğer içime sinmez ise komple kazıyıp yeniden macun+astar+boya uygulaması yaptıracağım.
Ayrıca tüm gövde pasta-polish yapıldı. Şöyle bir baktık mı pırıl pırıl parlıyor bizim kız.
Tekneyi 22'si Perşembe günü karaya alıp, 25'i Pazartesi günü suya attık.
Tabii suya atıldığındaki pürüzsüz gidişatını anlatmam mümkün değil. Marina içinde durgun suda 2000 devirde 6 knot hız yaptığını görünce "-Vay anasını bu hep böyle kalsa ne olurdu sanki." dedim. Aynı düşüncede olan birisi daha vardı. Talya' nın karada hemen altında, Hakan bey'in Sun Odyssey 29 teknesi duruyordu. O da dertlenmiş ki: "-Yahu, insanlık aya gitti, şu kekamoz işine hala çare bulamadı." diye mırıldanıyordu.
Küçük bir bilgi notu. Geçen, GK Marmara Adası yolculuğumuzda tam 28 saat motor çalıştırmışız. Toplam aldığımız yakıt 128 TL. Yaklaşık 52 litre falan. Yani bizim motor saatte 1,8 Litre gibi yakıyor. Bu harcama 2600-2700 devir arası. Ben uzun yolculuğa çıkarken hep saatte 2 litre yakar gibi hazırlık yapıyordum zaten.

3 yorum:

dogi dedi ki...

Sevgili Taner merhaba,
Aleminyum Çerçeveyi sikaladığın bence iyi oldu, ben C1 de olduğum için TALYA 'yı ve ve EROL 'u rahatça gözleyebildim...:)
bence seneye de salmaya da tutya atmakta fayda var çünkü salma da korozyon yapmaya başlamış gibi, bence erolun yaptığı epoksi gider ama bundan sonra 2 yılda bir karaya çoıkmayı planlıyorsak salmaya da turuya koymak faydalı bence,saildrive gövdesi be pervane beyaz zehirli bence iyiyidi.gayet iyi korumuş...

Taner dedi ki...

Kerim selamlar,

Göz kulak olduğun için sağol. Salma için aynı fikirdeyim. O yüzden seneye dibine kadar inip tekrar astar boya v.s. yapabilirim diye yazdım.
Pervane zehirlisi konusunda haklısın. Kalamış Marin Murat'dan almıştım. O da geçen sene ilk bana vermişti galiba. O yüzden yorum bekliyordu. Olumlu yorumları ilettim kendisine de.
Neyse bu seneyi de atlattık.

TANER

dogi dedi ki...

selametle