30.06.2009

Çanakkale-Ayvalık

Bundan sonraki etabıi yani Çanakkale-Bozcaada-Ayvalık etabını tek seferde yazayım dedim. Zira aradan zaman geçtiği için yazacağım detayları unutuyorum.
Çanakkale çıkışımızda herhangi kayda değer bir olay olmadı. Marinaya 50 TL ödedik. Su ve yakıt takviyemizi yaptık. Bozcaada etabı zaten kısa 3,5 saatte adaya vardık. Bozcaada' da 2 gün kaldık. Hepimiz adayı seviyoruz. Geçen seneki Midilli' nin boşluğunu Bozcaada ile kapadık. Adada beş kişi scooter motor kiraladık. Çok keyifli zaman geçirdik. Ayrıca bizim videolarda tanıtımını yaptığımız mandar ile pasarelladan iskele yapmayı da burada uyguladım. Çok faydalı oldu. Üçüncü günün sabahı erkenden yola koyulduk. Bozcaada'dan çıktığımızda Babakale'ye kadar motorla indik. Sonra ani bir kararla Babakale limanına girip etrafa bir bakınalım, güzel balık yeriz falan dedik. Babakale' de zaman durmuş gibi. İçeride bir balıkçı motoruna aborda oldum.İçinde kimsecikler yoktu. Biz yukarı köye doğru çıkmaya başladık. Bir baktım balıkçılar gelmiş. Hemen tekrar aşağı inip "Biz burada bişeyler yiyeceğiz, tekneyi size aborda ettik, mahzuru var mıdır?" dedim. Kısaca "İyi böyle." dediler. Köye doğru yukarı çıktık. Karayel restaurant da hayatınızda yiyebileceğiniz en taze Barbunları kilosu 25 TL den yedik. Ben Barbun sevmem. Çünkü etinde hep bir çamur kokusu vardır. Hep bana gelir o koku. Ama kardeşim, o nasıl balıktı anlatamam. En ufak bir koku yok. Yemeğimizi yaklaşık 1,5 saatte bitirdik. 4 kişi balık, salata, içki yok, hesap 50 TL. İyi ki uğramışız dedik.
Aşağı indiğimizde balıkçılara selam verip, teşekkür edip koltuk halatlarımızı fora ettik. Biz çıktığımız anda balıkçı da çıktı. Meğerse bizi bekliyorlarmış. "Selametle." dediler. Tabii çok duygulandık. Babakale 'den Ayvalık limana kadar nefis bir geniş apaz seyri ve kavançalar ile geldik. Bizim TALYA kıçtan gelen dalga ile sörfe kaltığında 8,5 knotları gördü. Bir hanımefendi için söylenecek bir söz olmamasına rağmen, bizim kız pupaya yakın seyirlerde ayı gibi maşallah. Çok keyif verdiriyor.
Seyahati Cunda' da evimizin önünde noktaladık. Dikkat marinada değil, evimizin önünde. Bu da çok güzel bir durum. Tekne evin önünde. Bu konuda sevgili Mehmet Erem arkadaşımın telkinlerine kulak verdim. "Sana ait tonozunun olması iyi birşeydir. Rahat edersin" demişti. Ben de müsaade isteyip yandaki komşumuzun yıllardır kullanmadığı tonozunun ekipmanını yenileyip Talya'ya uygun hale getirdim. Böylece evimizin önüne bağlandık.
Talya'dan mürettebatı ve eşyalarımızı yeni aldığım botla sahile transfer ettik. Fotoğraf makinem ne yazık ki yanımda değil. en kısa zamanda fotoları da ilave edeceğim.